خانه هایی که قبرمان می شود و خیالی که.../عکس زلزله

يكشنبه ، 22 مرداد 1391 ، 09:10

دیگر صدای شادی و ورجه و وورجه اش نمی آید، خوشحالی تعطیلات تابستان به عزا تبدیل شده و تویی که دیگر نیستی و سوالی که همچنان بی جواب می ماند .

چند نفرباید جانشان را ازدست بدهند؟ چند خانواده باید داغ دار شوند تا شاید ما از خواب غفلت بیدار شویم؟

به گزارش بانکی دات آی آر، هر بار که فاجعه ای رخ می دهد چند روزی احساس همدردی می کنیم، صفحات شبکه های اجتماعی پر می شود از پیام های تسلیت و هم دردی شاید هم قطره اشکی بریزیم بر مصیبت هایمان تا شاید سبک شویم. اما به راستی تا کی قرار است خانه هایی با استقامت تار عنکبوت محل زندگی شهروندانمان یا بهتر بگویم تابوت بالقوه شان باشد؟

هرسال سمینار می گذاریم و مانور و ستاد مقابله با بحران اما برای باز سازی بافت های فرسوده شهری و روستایی کم کاری می کنیم.

هرسال می گوییم تا N سال دیگر قرار است مثل ژاپن خانه های مقاوم داشته باشیم اما خانه های بهینه سازی شده و مقاوم تنها سهم بخشی از مناطق می شود و بقیه باید منتظر بمانند و ببینند کی فرشته مرگ شبی و نیمه شبی درآغوششان بگیرد.

اشتباه نکنید تمام تقصیر ها بر گردن مسوولان نیست خیلی از ما هم پولی اگر دستمان بیاید، کمتر به این فکر می کنیم می توانیم خانه مان را با آن مقاوم کنیم. آخر مصیبت مال همسایه ها ست و قرار نیست برای ما که بر روی کمربند زلزله زندگی می کنیم مصیبتی عارض شود.

فقط قرار است عکس هایش را ببینیم و داستان بد بختی های دیگران را نقل کنیم و عبرت که نگیریم هیچ مرگ و میر ها را برگردن غضب خداوند و گناه بیندازیم!! درحالی که مقصر واقعی جهالت بشری است که از هدیه خدادادی عقل وشعور استفاده نمی کند.

 

مصیبتی دیگر داغدارمان کرده و دلهایمان را مملو از غم و اندوه ساخته فقط اینار بیایید درس بگیریم و بجای گذشتن از پتو های کهنه و مندرس خانه هایمان فکری به حال بافت های فرسوده نقاط مختلف شهری و روستایی بکنیم.

یک بار هزینه کنیم تا یک عمر با وجدان راحت زندگی کنیم.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► ورود آقایان ممنوع، شهر زنان در عربستان
تصاویری از باتری آیفون 5 ◄

مطالب مرتبط
بنر