آوازه كودك نابغه ايراني در لندن/عکس

دوشنبه ، 23 مرداد 1391 ، 07:52

 

شروين دو ساله بر آيفون و آي‌پد كاملا مسلط است و پرچم 195 كشور جهان را  به تفكيك شناسايي مي‌كند.

چند ماه پيش آوازه اين‌كودك نابغه در مطبوعات انگليس فراگير شد.كودكي يك سال و نيمه ايراني الاصل كه همراه با خانواده‌اش در لندن زندگي مي‌كند و به روايت رسانه‌هاي انگليسي تسلط چشمگيري بر آيفون و آي‌پد داشته است. شروين سرابي نام اين كودك 18 ماهه بود از مادري انگليسي به نام آماندا و پدري ايراني به نام داوود. اين در حالي است كه آماندا مادر انگليسي او و داوود پدر ايراني‌اش اصرار دارند كه آنها در مورد آيفون و اپل‌هيچ راهنمايي خاصي به‌كودكشان نكرده‌اند و اين كودك به شكل اتوماتيك بر اين دو ابزار ديجيتالي تسلط يافته است‌. حالا شش ماه پس از گزارش اول، گزارش‌هاي جديدي از توانايي‌هاي حيرت‌انگيز او در مطبوعات انگليسي منتشر شده است.

 

 

در حالی که بیشتر بچه‌های دوساله به دنبال بازی‌کردن هستند و بیشتر زمان خودشان را مقابل کامپیوتر و یا تلویزیون صرف می‌کنند «شروین سرابی» به یادگیری پرچم‌های کشورهای دنیا می‌پردازد. «شروین» کودک دوساله ایرانی‌الاصل که ساکن انگلستان است که مادری انگلیسی و پدری ایرانی دارد. وی به‌رغم سن کم می‌تواند پرچم و همچنین نقشه 195 کشور دنیا را با دقت و بدون خطا نام ببرد.

او همچنین می‌تواند به راحتی حرف بزند و نزدیک به 500 لغت را نیز بخواند و همچنین اطلاعات بسیار زیادی در مورد آتشفشان‌ها و ستاره‌های دنباله دار دارد. او در حالی که تنها 10 ماهه بود اولین لغت‌ها را به زبان آورد و در حالی که تنها 18 ماه داشت می‌توانست با تلفن‌های همراه به راحتی‌کار کند و اجزای آنها را می‌شناخت.

«آماندا» مادر او می‌گوید، پزشکان شروین را یک نابغه می‌دانند و از ما درخواست کرده‌اند که او را زودتر به مدرسه بفرستیم. وی همچنین گفته است که چند شب پیش «شروین» مرا از خواب بیدار کرد و از من در مورد ایساک نیوتون و راز کشف جاذبه سوال می‌کرد. اين در حالي است كه بسياري از مدارس گران قيمت و خصوصي در انگليس و سوئيس از تمايل خود براي بورس دادن به اين كودك نابغه خبر داده‌اند ولي والدين او اصرار دارند كه شروين كودكي نرمالي را از سر بگذراند. با اين حال خانواده اين كودك واقف هستند كه فرزندشان يك پتانسيل بالقوه براي آينده دانش بشري است.

باشگاه خبرنگاران

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► چگونه کامپیوترمان را به سلیقه شخصی درست کنیم؟
کافه استخدام/ داوطلبان آزمون استخدامی وزارت خارجه بخوانند ◄

مطالب مرتبط
بنر