سرانجام دادگاه اپل و سامسونگ به نفع اپل تمام شد

شنبه ، 4 شهریور 1391 ، 10:26

ساعاتی پیش رای دادگاه اپل و سامسونگ اعلام شد که رای اعلام شده حکایت از پیروزی بزرگ اپل در رقابتی تنگاتنگ با سامسونگ دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، هیئت منصفه دادگاه پس از ساعت ها مذاکره سامسونگ را محکوم به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار به اپل کرده است؛ حکمی که شکست تاریخی را برای این شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی رقم زده است.

براساس اعلام هیئت منصفه دادگاه اپل از پتنت ها یا همان حق ثبت اختراع های سامسونگ هیچ استفاده ای نکرده و به همین دلیل نیازی به پرداخت جریمه ندارد، اما سامسونگ در این امر مقصر است و باید مبلغی معادل 1.049.343.540 دلار را به اپل پرداخت کند.

این مبلغ در ابتدا 1.051.855.000 دلار بود که بعد از بحث دوباره به مبلغ نهایی کاهش پیدا کرد.

پیروزی امروز اپل مدیران این شرکت _های تک_ را به واکنش واداشته است به طوریکه خانم کیتی کاتون، مدیر روابط عمومی اپل، در اعلامیه‌ای که به مناسبت این پیروزی صادر کرده، نوشته که این پیروزی درباره به دست آوردن پول نبوده، بلکه: «ما این محصولات را می‌سازیم تا مشتریان‌مان را دلشاد نگه داریم، نه اینکه رقبا وقیحانه از روی آنها کپی کنند. دادگاه‌های میان اپل و سامسونگ درباره چیزی بیش از پتنت‌ها یا پول بود. درباره ارزش‌ها بود.»

از طرفی هم تیم کوک که مدیرتش بر اپل به زودی یک ساله می شود، در پیامی به کارمندان اپل دقیقا نظر مشابه مدیر روابط عمومی را بیان کرده و دادگاه قضایی را نه بر سر پول که بر سر ارزش ها دانسته است.

سامسونگ هم البته سکوت نکرد و بیانیه ای را پس از پایان دادگاه صادر کرد.
«مایه تأسف است که قانون پتنت می‌تواند دستکاری شود تا به یک شرکت انحصار در زمینه ساخت مستطیل‌ها یا گوشه‌های گرد یا تکنولوژی‌هایی که هر روز توسط سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها بهبود یافته است، را به یک شرکت بدهد. مصرف‌کنندگان حق انتخاب دارند و زمانی که محصولات سامسونگ را خریداری می‌کنند، می‌دانند که چه می‌خرند. این حرف آخر در این پرونده یا منازعاتی که در دادگاه‌ها و محاکم سرتاسر دنیا برگزار می‌شود و برخی از آنها بسیاری از ادعاهای اپل را رد کرده‌اند، نیست. سامسونگ به نوآوری خود و ارائه انتخاب‌ها به مصرف‌کنندگان ادامه خواهد داد.

 

 

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► آزمون پذیرش متقاضیان پروانه كارآموزی وكالت كانونهای وكلای دادگستری ايران سال ۱۳۹۱
کافه استخدام/ آخرین خبرها از پیگیری نتایج چند تا استخدام ◄

مطالب مرتبط
بنر