چرا نمی توانید شغل دلخواهتان را پیدا کنید؟/عکس

دوشنبه ، 6 شهریور 1391 ، 08:55

 

من کارشناس بخش کارجویان سایت بانکی دات آی آر هستم، روزانه تعداد زیادی از رزومه های سایت بانکی را مشاهده و برای کارفرمایان ارسال می کنم. علاوه بر ارتباط غیر مستقیم با کارجویان با کارفرمایان بسیاری به صورت مستقیم در تماس هستم. در این مدت تجارب مفیدی به دست آوردم که ارائه آنها به شما در یافتن شغل دلخواهتان بسیار مفید خواهد بود.

اینکه شما چه مهارت هایی داشته باشید در امر استخدام تان بسیار موثر است و کمتر پیش می آید حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی یک انسان ماهر بیکار باشد.

با این وجود نحوه ارائه توانمندی هایتان هم مهم و موثر است. در واقع وقتی شما دریک مصاحبه شغلی حاضر می شوید و یا اینکه رزومه خود را برای جایی ارسال می کنید دارید مهارت هایتان را می فروشید پس باید آنها را به بهترین نحو ارا ئه کنید.

در این گزارش شما  با چند اشتباه رایج که کارجویان ما برای ارسال رزومه های خودشان انجام می دهند آشنا می شوید تا بتوانید نحوه عملکرد خودتان را بهبود ببخشید.

برای دیده شدن توسط کارفرمایان همین الان ثبت نام کنید

 

1. وقتی حوصله تکمیل اطلاعاتتان را ندارید

وقتی شما به هر دلیلی اطلاعاتتان را کامل تکمیل نمی کنید چطورتوقع دارید کارفرما و یا کسی که در پی پیدا کردن شغل مناسب برای شماست بتواند به مهارت های شما پی ببرد و کار مناسبی به شما پیشنهاد شود.

به تصویر بالا به دقت نگاه کنید فرد در قسمت سوابق شغلی سمت شغلی قبلی اش و نام شرکت را نوشته همین! درحالی که برای یک کارفرما دلیل ترک کار قبلی شما ، نحوه همکاری ، زمانی که در آن شرکت کار می کردید و تجارب کاری بسیار با اهمیت است

در قسمت اطلاعات تحصیلی هم نه معدل ذکر شده نه محل و سال اخذ مدرک که هرکدام در تصمیم گیری کارفرما هاموثر اند.

2. وقتی توضیحات نامفهوم است

این کارجو دو اشتباه همزمان مرتکب شده اول اینکه به فرم توجه نکرده در قسمتی که قرمز شده محلی برای افزودن سوابق شغلی جدید درنظر گرفته شده است تا  سوابق شغلی به صورت منظم و جداگانه شرح داده شود که این کارجو به این نکته توجه نکرده اند.

از سوی دیگر جمله بندی ها بسیار طولانی و غیر قابل فهم است به نحوی که نیاز به ترجمه دارد! هر چقدر که ساده تر اطلاعاتتان را مطرح کنید موفق تر خواهید بود.

یک کارفرما روزانه با تعداد زیادی رزومه مواجه است. میانگین زمان صرف شده برای رزومه شما کمتر از 3 ثانیه خواهد بود ، پس تمام تلاش خود را برای  هر چه واضح تر جلوه دادن رزومه خود بکنید.

3. فقط به سوال ها توضیح دهید

به سوالات دقت کنید!!! چه سوالاتی که کارفرما هنگام مصاحبه از شما می پرسد و چه سوالاتی که در فرم ثبت نام نوشته شده است. سپس به سوالات پاسخ دهید و ازارائه توضیحات اضافی پرهیز کنید.

در فرم بالا از کارجو دلایل ترک کار مطرح شده اما فرد پاسخ نامناسبی داده است. اگرچه ایشان مشغول به کار هستند اما از آنجایی که خواهان ترک کار و پیدا کردن کارجدید اند باید دلایلی که به خاطرآنها می خواهند محل کار فعلی شان را ترک کنند توضیح دهند.

4. کلی گویی نکنید

همان قدر که لازم است به سوالات پاسخ صحیحی داده شود کلی گویی هم مضر است.

به فرم بالا نگاه کنید 7سال کار  تنها در سه خط توضیح داده شده است.نباید فعالیت در 8 شرکت یکجا نوشته شود.

5. از عکس مناسب استفاده کنید

هنگامی که رزومه شما عکس دار هست از عکس پرسنلی مناسب استفاده کنید. دیده شده برخی افراد از تصاویر آلبوم های خانوادگی شان برای ارسال عکس استفاه کرده اند که در کارفرما اثرنامطلوب دارد.

6.از غلط های تایپی و دستوری پرهیز کنید

در فرم بالا علاوه بر کلی گویی که برای سمت بکار برده شده و به واژه " مامور" ! اکتفا شده . چند غلط تایپی هم دیده می شود که اصلا مناسب نیست. غلط های تایپی منعکس کننده غیر قابل اطمینان بودن شماست.

7. مهارت ها و ویژگی های شخصیتی تان را اشتباه نگیرید

وقتی از شما در مورد مهارتهایتان سوال می شود در مورت توانایی های مرتبط به شغلی که درخواست داده اید توضیح دهید. مشخصات و ویژگی ها ی شخصیتی شما به درد کارفرما ها نمی خورد.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► در قاب تصویر/ لطفا قبض روح نشوید!
نتایج بهتری می گیرید، اگر... ◄

مطالب مرتبط
بنر