درآمد ایمیل های اسپم ۲۰۰ میلیون دلار

چهارشنبه ، 8 شهریور 1391 ، 11:55

اسپم یا هرزنامه، ایمیل های مزاحمی است که با هدف تبلیغات و… صندوق پست الکترونیک شما را هدف می گیرد. شرکت های مختلفی در دنیا روی روش های متفاوت مبارزه با ایمیل های اسپم کار می کنند اما هیچ کس نتوانسته به یک موفقیت مطلق در برابر آنها برسد. به همین خاطر هزاران ساعت از وقت کاربران صرف ایمیل های اسپم می شود.

آمار جدیدی که توسط یک تیم محقق از مایکروسافت و گوگل ارایه شده، نشان می دهد که ایمیل های اسپم سالیانه حدود ۲۰ میلیارد دلار برای جامعه هزینه دارد در حالی که درآمد کسانی که اسپم ارسال می کنند حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

 

اگر این محاسبات درست باشد به خوبی نشان می دهد که درآمد اسپمرها در مقابل هزینه هایی که ایجاد می کنند، بسیار کوچک است. با این حساب اسپمر ها به ازای هر ۱۰۰ دلاری که برای جامعه هزینه ایجاد می کنند حدود ۱ دلار درآمد دارند.

البته این کار همچنان برای اسمپرها سود دارد به خاطر اینکه ارسال انبوه ایمیل های تبلیغاتی بسیار ارزان است و هزینه های آن به کاربران و جامعه تحمیل می شود. بنابراین حتی اگر به ازای هر ۲۵۰۰۰ ایمیل تبلیغاتی فقط ۱ نفر خرید را انجام بدهد باز هم آنها سود می کنند.

محققین می گویند به دنبال راه هایی هستند تا هزینه ارسال این ایمیل ها را بالا ببرند تا دیگر برای اسپمرها مقرون به صرفه نباشد.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► با مسن ترین کاربر فیس بوک آشنا شوید + عکس
10چیز که مانع 10 چیز دیگر است! ◄

مطالب مرتبط
بنر