احتمال ساختگي بودن ورشکستگي بانک لمن برادرز آمريکا

چهارشنبه ، 17 مهر 1387 ، 17:22
 
 
 خبرگزاري نيويورک تايمز در تازه ترين گزارش خود ورشکستگي برخي از بانک هاي بزرگ آمريکايي از جمله بانک لمن برادرز که يک ضربه اي کاري به اقتصاد آمريکا و جهان وارد آورد را يک اقدام ساختگي براي تسريع روند وخامت بحران اقتصادي آمريکا دانست.
 
در شرايطي که سالهاي اخير اقتصاد آمريکا با بحران هاي شديد درگير بوده است آمارها حاکي از آن است که طي 5 سال اخير 12 بانکدار ارشد وال استريت از جمله "ريچارد فلود" رييس بانک "لمن برادرز "بيش از يک ميليارد دلار از قبل اين رکود اقتصادي به جيب زده اند.
در اين گزارش آمده است که ميزان درآمدهاي هر يک از اين 12 بانکدار که اغلب آنها روسا و مقامات ارشد کنوني و اسبق سيستم اقتصادي آمريکا هستند در فاصله سالهاي 2003 تا 2007 بيش از 15/1053 ميليون دلار بوده است.
در اين ليست علاوه بر نام رييس بانک" لمن برادرز"، از "ويکرام پانديت"، رييس بانک "سيتي گروپ" نيز نام برده شده است.
آمار منتشر شده در اين گزارش حاکي است طي اين دوره بحراني رييس بانک "لمن برادرز "بيش از 41/256 ميليون دلار از وال استريت عايدي داشته است.
گفتني  است طبق اين گزارش در حالي که بانک" لمن برادرز" در گزارش ماه ژوئن سال 2008 خود به رغم وارد آمدن خسارت 8/2 ميليارد دلاري به منافع خود وضعيت بانک را نرمال ارزيابي کرده بود به ناگهان در روز پانزدهم ماه سپتامبر اعلام ورشکستگي کرد که با توجه به برداشت هاي کلان سران بانکهاي آمريکا در شرايط رکود اقتصادي مي توان اين اقدام را يک اقدام ساختگي براي تقويت بحران هاي وال استريت به منظور بهره برداري بيشتر دانست.
 

► هديه بانك سامان به خردسال ترين مشتريان در روز جهانى كودك
نرخ سود های جدید بانک سامان ◄

مطالب مرتبط
بنر