فیس بوک به جنگ لایک های تقلبی می رود

يكشنبه ، 12 شهریور 1391 ، 09:15

بدون شک فیس بوک امروز یکی از نامدارترین سایت ها در فضای مجازی است که میلیون ها نفر از سراسر جهان را دور هم جمع کرده و این فرصت را فراهم کرده تا در مورد موضوعات مورد علاقه خود صحبت کنند و آنها را به اشتراک بگذارند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، کاربران این شبکه اجتماعی با لایک کردن مطالب و عکس های مختلف علاقه خود به آن را نشان می دهند و این لایک زدن ها در واقع معیار سنجش محبوبیت پست مورد نظر قرار می گیرد.

این البته یک روی ماجراست و تا زمانی که حرف از پست هایی برای سرگرمی و به اشتراک گذاری نظرات و حرفا باشد، مشکلی وجود ندارد، اما وقتی پای شرکت های تجاری به میان می آید، "لایک" اهمیتی حیاتی پیدا می کند.

تعداد لایک های یک صفحه گویای میزان محبوبیت آن صفحه در این شبکه اجتماعی است و  شرکت های مختلف نیز مسلما دلشان می خو اهد تعداد لایک هایشان هر چه بیشتر باشد.

به همین خاطر این شرکت ها دست به کار شدند و راه هایی را یافتند که در نهایت منجر به خرید فله ای لایک شد.

اما از طرفی فیس بوک هم بیکار ننشته و درصدد راه اندازی سیستم های امنیتی برای مبارزه با هرزنامه ها، بد افزارها و حساب های کاربری جعلی است که کارشان لایک زدن های تقلبی است.

فیس بوک این کار را برای بهبود وجه برند خود انجام می دهد، چون قطعا به این سادگی ها نمی تواند از تبلیغاتی که به واسطه وجه مثبت خود دریافت می کند، بگذرد.

مسئله تبلیغات زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بدانیم ارزش سهام فیس بوک از زمان عرضه در بورس نه تنها بالا نرفته بلکه حتی تا نصف هم کاهش پیدا کرده است.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► "اکبر مشتی"دیگر شعبه ای ندارد!
فرق برلیان و الماس در چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر