تعلیق صرافی اقتصاد نوین و موسسه توسعه +سند

سه شنبه ، 21 شهریور 1391 ، 07:30

در پی بررسی های نهادهای امنیتی کشور و احراز تخلفات ارزی چندین بانک خصوصی و دولتی کشور و دستگیری چندین نفر از مدیران صرافی بانک ملی ایران، فعالیتهای صرافی بانک اقتصاد نوین و موسسه اعتباری توسعه نیز به دلیل تخلفات ارزی از سوی بانک مرکزی تعلیق شد.

بانک اقتصاد نوین و موسسه اعتباری توسعه دارای دو صرافی با نامهای " اقتصاد نوین" به مرکزیت خیابان آفریقا بین میرداماد و ظفر (ساختمان آناهیتا) و "خدمات ارزی و صرافی توسعه" به مرکزیت سعادت آباد میدان کاج پلاک 83 بودند که به دلیل تخلفات و در پی گزارش نهادهای مسئول از سوی بانک مرکزی مورد تعلیق واقع شده اند.

بانک مرکزی در گزارش جدید خود برای اعلام فهرست صرافی های مجاز در ردیف های 6 و 12 با تغییر رنگ این صرافی ها رسماً تعلیق آنها را اعلام کرده است.

به نظر می رسد اگر نظارت کافی و توجه به نحوه فعالیت این قبیل صرافی ها، پیش از رسیدن کار به تعلیق فعالیت صورت می گرفت، امروز بازار ارز چنین وضعیتی نداشت و سکوت فعال مسئولان اقتصادی دولت بر نگرانی ها نمی افزود.

* جوابیه بانک اقتصاد نوین

روابط عمومی بانک اقتصاد نوین با ارسال جوابیه ای، اعلام کرده که شرکت صرافی بانک اقتصاد نوین بر اساس مقررات بانک مرکزی دایر بوده و نسبت به ارائه خدمات به مشتریان مبادرت می نماید.

* این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی، رسما تعلیق صرافی این بانک اعلام شده است که سند آن در زیر منتشر می شود. علت بی اطلاعی و تداوم فعالیت های صرافی بانک اقتصاد نوین نیز پس از اعلام رسمی بانک مرکزی جای شگفتی دارد.

مشرق نیوز

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

► 5 روش برای اینکه احساس قدرت کنید
فیس بوک چگونه شما را رصد می کند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر