یادبودی پر خرج برای 11 سپتامبر

سه شنبه ، 21 شهریور 1391 ، 12:24

حملات تروریستی که روز 11 سپتامبر سال 2001  برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک آمریکا را هدف قرار داد و آنها را نابود کرد، به گفته برخی اصلا تاریخ آمریکا را تغییر داد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، از این حادثه که منجر به ویران شدن برج های دوقلوی تجارت جهانی شد، به عنوان بزرگترین حادثه تروریستی تاریخ آمریکا یاد می کنند.

امروز اما در حالی یازدهمین سالروز این حادثه تروریستی فرا رسیده که بنای یادبود این حادثه به جای برج های دوقلو در همان جا سر بر آورده است.

ساختمان یادبود حادثه 11 سپتامبر این روزها خبر ساز شده و هزینه هایش ظاهرا سر به فلک می کشد.

 

 

این ساختمان که دارای استخرهای بزرگ است، با آبشارها و آسمانخراش ها احاطه شده و همچنین دارای موزه زیرزمینی غارمانند است، همچنان در حال ساخت است و به پایان نرسیده است.

بنای یادبود و موزه ملی 11 سپتامبر، منظره و بنایی دیدنی است که 4/5 میلیون بیننده را در سال اول جذب خود کرده اما موضوع وقتی بحث برانگیز می شود که بحث پول و سرمایه خرج شده و مورد نیاز برای آن به میان می آید.

موسسه سازنده این بنا و موزه یادبود که هنوز هم ساخت آن به طور کامل به پایان نرسیده، هزینه ساخت آن را 700 میلیون دلار تخمین زده است.

این موسسه همچنین از هزینه سالانه 60 میلیون دلاری کاربری آن خبر داده است.

هزینه های اعلام شده باعث اعتراض منتقدان و حتی برخی از موافقان احداث این بنا شده است و در شرایط اقتصادی فعلی آمریکا اعتراض به دنبال داشته است.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► قرعه کشی حساب های پس انداز قرض الحسنه بانک رفاه
وقتی عزیزانمان بیکار می شوند... ◄

مطالب مرتبط
بنر