جذاب ترین مشاغل جهان کدامند؟

يكشنبه ، 2 مهر 1391 ، 08:04

هر شغلی برحسب موقعیت و جایگاه اجتماعی طرفداران خاص خودش را دارد. در واقع اشخاص تحصیلکرده و متخصص هستندکه براساس تجربه و مهارتشان به مشاغل مختلف ارزش می دهند و آنان را متفاوت تر و مهم تر معرفی می کنند.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده از سال 2006 تا 2010 برترین مشاغل جهان به شرح زیر عنوان شدند:

آتش نشان

 


ناجیانی برای تمام قرن ها، آنان که حیات دوباره هر مصدومی را ممکن می سازند.

آتش نشانان با کسب آمار 61 درصدی در رتبه نخست 10 شغل برتر جهان قرار گرفتند. شجاعت ،مدیریت بحران، آمادگی جسمانی بالا،قدرت تصمیم گیری و درنهایت کسب امتیاز مناسب در آزمایش های پزشکی از جمله مواردی است که علاقمندان به این شغل باید دارا باشند.

به رغم علاقمندان بسیار به این شغل هر ساله تعداد معدودی می توانند در آزمون های کتبی و شفاهی و عملی آن موفق شوند و به استخدام در آیند.

اغلب کارمندان این حرفه مدرک تحصیلی دیپلم دارند. اما داشتن مدرک دانشگاهی امتیاز ویژه ای برای استخدام محسوب می شود. دانشجویان این رشته باید بین 2تا4 سال در رشته مهندسی آتش یا علم آتش در دانشکده ای فنی آموزش های لازم را بگذرانند.

 

محققان و دانشمندان

انتقال دهندهگان علوم بشری و کاشف اسرار علمی

دانشمندان و محققان علوم مختلف از جمله کامپیوتر،شیمی ،پزشکی با 54 درصدمحبوبیت در جایگاه دوم قرار گرفتند. داشتن حداقل مدرک لیسانس،تجربه، تحقیق و مطالعه علوم روز از جمله ویژگی های علاقمندان به این مشاغل است.

 

معلم

 


پرورش دهنده و باغبان نسل جوان،صبور و مهربان و متخصص استعداد یابی

فرهنگ هر کشوری معرف آموزش ها و سنت هایی است که توسط آموزگاران و فرهیختگان آن به نسلهای بعدی آموزش و انتقال داده می شود. از این منظر حرفه آموزگاری علی رغم محبوبیت و جایگاه والای اجتماعی در برخی از کشورها هنوز به درستی شناخته نشده است.

آموزگاری برحسب دوره های مختلف از پیش دبستانی تا پیش از کنکور دارای رتبه ها و تحصیلات مختلف است. مدارک تحصیلی معلمان نیز از لیسانس آغاز می شود و تا دکتری ادامه می یابد.

 

پزشک

 


مهار کننده امراض و ناراحتی های جسمی، سنگ صبور بیماران و متخصص در تشخیص نگرانی ها

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین مشاغلی که از دیر باز در اغلب کشورها طرفداران خاص خویش را داشته رشته پزشکی است که بر اساس تنوع رشته هایش متخصصین مختلفی را داراست. این شغل برحسب ویژگی های خاص خودش به افرادی صبور و با روحیه نیاز دارد. حساسیت این حرفه به اندازه ای است که حتی تا 60 ساعت کار در هفته نیز به طول می انجامد.

اخذ تخصص در این رشته مستلزم مطالعه ای طولانی مدت است. دوره کامل حرفه پزشکی 7 الی 11 سال ادامه خواهد داشت.

 

افسران ارتش

 

شخصیتی جدی،آماده به خدمت ، ورزیده و حرفه ای از آنان مردانی برای تمام فصول ساخته است.

نظامی گری و علاقه به خدمت در ارتش نیز از جمله مشاغلی است که اکثر پسران در دوران کودکی و نوجوانی حداقل برای یک بار هم آن را آرزوی خود می دانند و خود را بارها در لباس سربازان و افسران تصور کرده اند.

تحصیل در دانشکده های نظامی ، آمادگی جسمانی بالا،برخوردار بودن از شرایط و قوانین نظامی و در نهایت قبولی در آزمون های خاص این حرفه از جمله مواردی هستند که علاقمندان باید به آن ها توجه کنند و شرایط خاص نظامی را بپذیرند.

 

پرستار


سنگ صبور بیماران، انرژی بخش و مهربانی که با شمیم خوشش امواج مثبت در فضا ساطع می کند

تحصیلاتی حرفه ای در حد پزشکی، آرامش دهنده ای در اندازه یک روانشناس و صبری در قالب یک معلم از جمله ویژگی های پرستاران است.

پرستاران نیز با گذراندن دوره ای آموزشی که معمولا 4 ساله است فنون و مهارت های مراقبت و نگهداری از بیماران را فرا می گیرند، بالوازم و تجهیزات پزشکی آشنا می شوند و دستیاری در اتاق عمل را تجربه می کنند.

 

پلیس

مبارزی کامل، راهنمایی آشنا و حافظ امنیت جامعه است. اعتماد و امنیت را می توان درکنارشان تجربه کرد .

از خود گذشتگی، به خطر انداختن زندگی خود برای آسایش هموطنان، برقراری و حفظ امنیت در سطح شهر، مبارزه با اشرار و بسیاری از موارد دیگر تنها بخش کوچکی از وظایف افسران پلیس است که در راستای برقراری نظم و امنیت کشور اجرا می شود.

اساسا حرفه پلیس همراه با فشار روحی و حتی تا حدودی بالاتر از خطر است. درگیری با مجرمان حرفه ای وشناسایی موقعیت آنان به ذکاوت و دانشی مبتنی بر علوم و فناوری های نوین احتیاج دارد. آموزش های افسران پلیس نیز در دانشکده های خاص خودشان طی  دوره ای 4 ساله انجام می شود.

کشف جرائم، اطلاعات، راهنمایی و رانندگی ، خدمات و پشتیبانی ، مقابله با بحران و امنیت ملی، جنگ نرم و راه های مقابله با آن از جمله رشته های دانشگاهی هستند که علاقمندان به این حرفه متناسب با روحیه و شرایط جسمانی در یکی از آن ها ادامه تحصیل می دهند.

دروس دانشگاهی افسران پلیس نیز برحسب رشته تحصیلی آنان متفاوت است برخی از کتاب های دانشگاهی آنان به شرح زیر است:

سازمان و مدیریت،حقوق، روانشناسی رشد، نقشه خوانی ، حفاظت اطلاعات،حقوق جزا ،تاریخ سیاسی معاصر،گزارش نویسی ، جنگ افزار شناسی، عبور ار موانع و عملیات ،دروس تحقیقاتی عملیات ویژه و...

 

وزیر

 


نماینده ای برای عموم مردم یک جامعه، مشاور و نمایده رئیس جمهور و مسوول پاسخگویی به مسائل

مسوولیت وزارت و نظارت بخشهای مختلف هر کشور معمولا به نخبگان سیاسی و متخصصین رشته های خاص داده می شود.

داشتن تحصیلات، سوابق کاری، تجربه حضور در محافل بین المللی، چاپ کتاب و مقالات علمی و در نهایت کسب پست ها و عناوین بالای مدیریتی بخشی از فعالیت ها و وظایف آنان محسوب می شود.

 

کشاورز

 


تولید کننده و کار آفرینی متبحر،تاجری تمام عیارو سکان دار عرصه اقتصاد و کشاوری کشور

امروزه کشاوری به دانش و مهندسی فرآورده های مختلف تقسیم شده است. هر حوزه به طور مشخص به علمی کاربردی مبدل شده است.

کشاورزان عصر حاضر افرادی کارشناس و با تحصیلات دانشگاهی هستند که به موقع فرآورده های خودشان را پرورش و به بازارهای بین المللی صادر می کنند.

ماشین و ابزار آلات کشاورزی بسیار نوین شده اند. علوم کشاورزی، دامپروری، شیلات، باغبانی و پرورش گل وگیاه و حتی زنبور داری نیز پیشرفت های چشم گیری داشته اند و هر کشور براساس موقعیت جغرافیای خودش در محصولی خاص صادر کننده ای بی رقیب شده است. مثلا آرژانتین تا سال 2009 بزرگترین صادر کننده گلابی و روغن گیاهی بود. استرالیا در تولید گوشت قرمز، برزیل در قهوه و نیشکر، چین در تولید برنج، گندم، نارنگی، سیر و سیب، هند در تولید موز، ایران در تولید خاویار، زعفران پسته و زرشک، ایتالیا در تولید انگور، ماداگاسکار در تولید وانیل، آمریکا در تولید گریپ فرود و توت فرنگی  و ..

 

مهندس

 


خلاق و مبتکر طرح های نوین،سازنده ای دقیق و حساس، کارشناسی متبحر و دارنده دیدگاه ها و سبکی متفاوت

تحصیلات دانشگاهی، تخصص و مهارت در اجرای پروژه ها و طرح های کاربردی بر میزان محبوبیت و شهرت آنان می افزاید. اغلب فعالیتهای آنان به صورت پروژه ای اجرا می شود. نماهای جذاب خانه های لوکس، طراحی های داخلی، ساخت سد ها، پلها و بزرگراه ها و حتی فراتر از آن ها مهندسی پزشکی، هیچ مرزی برای دامنه فعالیت آنان باقی نگذاشته است. از طراحی و تولید نرم افزارها و سخت افزارهای کامپیوتری تا ساخت نیروگاه های هسته ای و فصاپیماها و از زیردریایی ها تا فناوری های نانو به دستان مبتکر و ذهنیت خلاق متخصصین این حوزه وابسته است.

کارستان

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

 

► قراردادهای عاملیت صندوق توسعه ملی با بانک رفاه منعقد شد
استخدام رسمی بزها با حقوق و مزایا! ◄

مطالب مرتبط
بنر