نگذارید روزتان را خراب کنند

شنبه ، 1 مهر 1391 ، 07:55

اینکه روزمان چطور شروع شود، بستگی زیادی به صبح دارد درست است. اما معمولا بیشتر ما فراموش می کنیم که هر روز نعمت بی نظیری است 24 ساعت که می توانیم زندگی کنیم. شاد باشیم و شادی ها را هدیه دهیم. پس اگر ارزش هر روز را بدانیم و به چشم هدیه استثنایی به آن نگاه کنیم که تکرار نخواهد شد هیچ کس، از غر غر های صبحگاهی احتمالی اعضای خانواده گرفته تا راننده بی دقت چاله آب و حتی ترافیک سنگین هیچ کدام نمی توانند رزوتان را خراب کنند.

"هیچ چیز ارزشمند تر از همین امروز نیست"

 

عوامل خراب شدن روز

1. بدخوابی

به گفته متخصصان خواب مناسب در شب 8 ساعت به طول می انجامد و تا بالاترین مراحل خواب عمیق پیش می رود. چنین خوابی انرژی و شادابی کار و فعالیت در روز بعد را فراهم می کند.

اما اگر نتوانیم خوب بخوابیم مسلما ممکن است شروع بی حوصله و سردی داشته باشیم و کل روزمان خراب شود.

2. بی انگیزگی

هر روز صبح با هدف و انگیزه ای از خواب برمی خیزیم و روزمان را شروع می کنیم. اما اگر ندانیم که چه می خواهیم و از کجا به کجا باید برسیم مسلما دلیلی برای شروع حرکت وجود نخواهد داشت.

3. ترس

ترس از آینده و اینکه چه پیش خواهد آمد در مقاطع مختلف زندگی ممکن است باعث شود نتوانیم مسیر درست را پیدا کنیم. عینک ترس مانند یک مانع باعث می شود که نتوانیم فرصت هایی پیش رویمان را ببینیم و چه بسا که بسیاری از فرصت های پیش رویمان را نابود کنیم!

4. ناامیدی و منفی نگری

همیشه اوضاع بر وفق مراد نخواهد بود. گاهی اوقات قرار است در طول روز کارهایی انجام دهیم که بر طبق میل ما نیست و یا مطمئن هستیم روزخوبی نخواهیم داشت. درحالی که هنوز پا در روز نگذاشته ایم در مورد طول روز و اتفاقاتی که قرار است بیفتد مطمئن و نا امیدیم!

5. اتفاقات غیر قابل پیش بینی

گاهی برخلاف کلیه برنامه ریزی هایمان  اتفاقات غیر مترفبه ای می افتد که باعث نگرانی و تشویش ما می شودکه می تواند روزمان را خراب کند.

6. خودمان و کج خلقی هایمان

گاهی وقت ها حالمان خوب نیست و با کج خلقی هایمان اسباب ناراحتی دیگران و خراب شدن روزمان را فراهم می کنیم.

حالا که با دشمنان شادی های روزانه مان آشنا شدید در نتیحه پس گرفتن روزها و شادی هایمان کار چندان سختی نخواهد بود همه چیز در دستان ماست .

شهرزاد کیافر

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► کافه استخدام/ چطور 3 هزار نفر 217 نفرشدند؟!
3 تفاوت مهم رهبران و مدیران ◄

مطالب مرتبط
بنر