عذرخواهی، کار معمول اپل بعد از جابز!

يكشنبه ، 9 مهر 1391 ، 08:21

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در اقدامی غافلگیر کننده ازعموم مردم و مشتریان اپل بابت آشفتگی های اپلیکیشن نقشه اپل عذرخواهی کرد

به گزارش بانکی دات آی آر، کوک در یادداشتی آورده است: اپل "واقعا متاسف" است که محصولی با استانداردی پایینتر ازحد انتظار تولید کرده است." و "هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم که وضعیت اپلیکیشن نقشه اپل بهتر شود."

این اولین بار نیست که اپلی ها پس از مرگ استیو جابز و از زمان روی کار آمدن تیم کوک از مشتریان خود عذرخواهی می کنند. در واقع به جرات می توان اپل را به دو دوره قبل از مرگ استیو جابز و بعد از مرگ او تقسیم کرد.

در نگاه اول به نظر می آید این اقدام مثل پذیرش واقعی شکستی است که شرکتی چون اپل به ندرت آن را می پذیرد؛ شرکتی که نه تنها به بزرگ بودن خود افتخار می کند، یلکه حتی تمایلی به تصدیق اشتباهات خود ندارد.

با این حال مدیران اپل در دوران بعد ازمرگ استیو جابز به نظر می رسد اشتباهات بیشتری در کارهای خود مرتکب شده اند و از طرفی ارداه پذیرش آن را هم داشته اند. در حقیقت اپلی ها در سه ماهه گذشته، یادداشت هایی برای عذرخواهی عمومی منتشر کرده اند.

در ماه جولای گذشته، اپل سرفصل هایی را برای خروج از سیستم رتبه بندی زیست محیطی تنظیم کرد. بر اساس این استانداردها مشتریان از این موضوع اطلاع پیدا می کردند که کارخانه سازنده، محصولی دوستدار طبیعت ساخته است یا خیر.

اپل البته در ابتدا ادعا کرد که محصولی با استاندارهای تدوین شده خود ساخته اما پس از اعتراض شدید مشتریان عقب نشینی کرد و عذرخواهی خود را از طریق یکی از مدیران رده بالا به اطلاع مردم رساند.

در ماه آگوست هم وقتی اپلی ها تصمیم گرفتند بخشی از کارکنان خود را از فروشگاه هایشان اخراج کنند تا به سوددهی بیشتر برسند، مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفتند و سرانجام به اشتباه خود اعتراف و عذرخواهی کردند.

این عذرخواهی ها نشان از این حقیقت دارد که اپلی ها پس از انتقالی که از عصر جابز به عصر کوک داشتند، مقداری ضعیف تر شده اند و این حقیقت را به هیچ وجه نمی توان انکار کرد.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► 6 قانون برای اینکه با رئیس خود چطور صحبت كنیم؟
طنز/دلار شاقلوس کرده ! ◄

مطالب مرتبط
بنر