10 شهر و روستای روی آب + عکس

دوشنبه ، 17 مهر 1391 ، 08:12

زندگی در شهرها یا روستاهایی که برای حمل نقل در آن به جای ماشین از قایق استفاده کنید، می تواند هیجان انگیز و جالب باشد. خانه ها در این روستاها روی آب هستند و حتی تصور اینکه خانه تان روی آب شناور باشد هم شگفت انگیز است.

به گزارش بانکی دات آی آر، معروفترین شهر دنیا با این ویژگی شهر ونیز است و خیلی ها اصلا فکر می کنند ونیز تنها شهری است که روی آب شناور است، در حالی که اینگونه نیست و شهرها و روستاهای دیگری هم هستند که با این ویژگی منحصر به فرد گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

با 10 شهر و روستای شناور روی آب آشنا شوید:

1.  کو پانیی، تایلند

این روستای کوچک را یک ماهیگیر اندونزیایی ساخته و حدود 200 خانواده که جمعیت شان بین 1500 تا 2000 نفر است در این روستای کوچک زندگی می کنند.

برای ساخت این روستا از چوب استفاده شده است.

 

2. روستای شناور هالونگ بای، ویتنام

در این روستای شناور هم حدود 600 نفر زندگی می کنند و بهترین جا برای فرار از خیابان های شلوغ ویتنام است. این روستا مناسب کشاورزی نیست و زمین های حاصلخیزی ندارد، اما تا بخواهید ماهی و سایر جانداران دریایی در آن پیدا می شود.

 

 

3. گیتورن، هلند

این روستا را ونیز هلند می گویند چراکه 7/5 کیلومتر کانال در این روستای کوچک وجود دارد. راه رسیدن از خانه ای به خانه دیگر در این روستا، پل های چوبی است و قایق های مورد استفاده در این روستا برقی هستند و در نتیجه آرامش روستای کوچک را بر هم نمی زنند.

 

 

 

4. روستای شناور اروس، پرو

خانه های این روستا از نی مخصوصی که در این منطقه به عمل می آید، ساخته شده اند و چون خانه ها روی آب هستند، جزر و مد باعث جداشدن برخی نی ها می شود. برای رفع این مشکل ساکنان این روستا هر دو هفته یکبار نی های جدیدی به خانه شان اضافه می کنند!

 

 

5. ووژن، چین

ووژن، یکی از شهرهای باستانی چین است که روی آب ساخته شده است. کل جمعیت این شهر 60 هزار نفر برآورد شده است که 12 هزار نفر از آنان ساکنان دائمی اش هستند.

آبراه ها در این شهر کوچه ها و خیابان های سنگفرش را به هم وصل می کنند. قدمت این شهر به بیش از دو هزار سال می رسد.

 

 

6. کامپونگ آیر، برونئی

این روستا در واقع بخشی از پایتخت برونئی است که 39 هزار نفر در آن زندگی می کنند که 10 درصد جمعیت کل بروئنی را تشکیل می دهند. خانه های این روستا همه چوبی هستند و بر روی رودخانه برونئی بنا شده اند.

این روستا تاکسی های آبی و مدارس مخصوص به خود دارد و خانه ها با پل با هم در ارتباط هستند.

 

 

7. ژوژوآنگ، چین

این روستا یکی از مشهورترین شهرهای چین است که روی آب قرار دارد و مناظر دلربایی هم برای گردشگران دارد. خانه های این روستا قدیمی هستند و روی رودخانه ساخته شده اند.

زمینه های عمیق فرهنگی بیش از هر چیز دیگر در این روستا جلب نطر می کند. این روستا را "ونیز شرق" هم می نامند.

 

8. گنوی، بنین

نام دیگر این روستا که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد، ونیز آفریقا است. این روستا بزرگترین روستای آبی آفریقاست و گردشگران زیادی را هم به خود جلب می کند.

گفته می شود این روستا در قرن شانزدهم یا هفدهم میلادی بنا نهاده شده است و از نظر باستانی هم قدمت زیادی دارد.

 

9. کی لار یووا، میانمار

ساکنان این روستا تبتی هستند و به آنها Intha می گویند. آنها غذای خود را از طریق مزارع سبزیجات شناور روی آب تامین می کنند و به خاطر تکنیک های خاص قایقرانی شان هم معروف هستند.

 

10. تونگلی، چین

این شهر بیش از هر چیز به خاطر سیستم کانال هایی که دارد، مشهور است. ضمن اینکه شهری باستانی در چین بشمار می آید.

این شهر دارای کانال های زیبا و پل های تاریخی است. خانه های مجلل حیاط دار هم در این شهر آبی بسیار جلب نظر می کنند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► 8 عادت بد کاری که باعث از دست رفتن شغلتان می شود
7 نکته خواندنی برای امنیت بیشتر ایمیل ها ◄

مطالب مرتبط
بنر