8 عادت بد کاری که باعث از دست رفتن شغلتان می شود

يكشنبه ، 16 مهر 1391 ، 13:44

شغل شما هر چه که باشد، بعد از مدتی از شروع آن می گذرد، هم به خود کار عادت می کنید و هم به محیط کار. این امر چیز عجیبی نیست و اصولا باید اینطور باشد. اما مسئله اینجاست که گاهی عادت کردن و از سر عادت کار انجام دادن ممکن است عواقب جالبی نداشته باشد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، گاه پیش می آید که عادت های بد شغلی در نتیجه عادت کردن به شرایط و عدم تلاش برای ارتقای آن گریبانگیر شما می شود و اینجاست که حتی خطر از دست رفتن شغلتان هم شما را تهدید می کند.

در این گزارش به عادت های بد شغلی اشاره می کنیم که شاید ما در طول روز مرتکب برخی از آنها شویم، بدون اینکه از خطرات بالقوه شان آگاه باشیم.

1. در جا زدن

شغل شما و کاری که انجام می دهید هر چقدر هم که از نظر همکارانتان دور باشد و آنها ندادنند چکار می کنید، از حقوقتان خبر نداشته باشند و خبری از پیشرفت ها و پسرفت های احتمالی تان به گوششان نرسد، رئیستان از همه چیز خبر دارد و مطمئن باشید شما را رصد خواهد کرد.

پس تنبلی را کنار بگذارید و به جای درجا زدن و یا حتی پسرفت کردن تکانی به خودتان بدهید و کمی به فکر ارتقاء کارتان باشید.


2. دفاع بیجا کردن

وقتی بخواهید در برابر کاهش بازده کاری خود دلایل بنی اسرائیلی بیاورید و به نوعی دفاع بیجا کنید، نتیجه ای جز دور شدن همکارانتان و بی اعتمادی تدریجی رئیستان ندارد.

لطفا به جای توجیه کردن که هیچکس دل خوشی از شنیدنش ندارد، به دنبال دلیل کم شدن بازده کاری بگردید و سعی کنید آن را رفع و رجوع کنید.


3. تصمیمات انتحاری و عجولانه گرفتن

تصمیم گیری و تصمیم سازی در فضای کار و در حوزه کار و شغل از مهمترین انواع تصمیم گیری هاست که اشتباه در آن می تواند تا مدت ها برای شما دردسر ایجاد کند و به خاطر همین است که بر مطالعه و تحقیق پیش از اتخاذ تصمیم ها زیاد تاکید می شود.

پس لطفا عجولانه و انتحاری تصمیم نگیرید، بخصوص در مواقعی که جوگیر هستید و می خواهید مثل قهرمان ها خود را نشان دهید!


4. بی ادعا بودن

اصولا به نظر می رسد همه آدم ها از اینکه کسی دائما برایشان رجز بخواند، کلاس بگذارد و ادعایش شود که خیلی چیزها بارش است، بیزارند و اصولا این تصور درست است، منتها باید حواستان را جمع کنید که در عین پرمدعا نبودن، بیش از اندازه هم بی ادعا نباشید.

به توانایی های خود ایمان داشته باشید و در مواقع لزوم حتی آنها را به زبان بیاورید، اما دقت داشته باشید فقط در مواقع لزوم!

 

5. منفی بافی بیش از حد

این خواهش را عاجزانه از شما داریم که منفی بافی را کنار بگذارید، اینقدر آیه یاس نخوانید و داستان هایی با پایان فاجعه بار تعریف نکیند. این امر در دراز مدت همه را از شما دلزده می کند و کسی دلش نمی خواهد به شما نزدیک شود.

این را هم مطمئن باشید که رئیستان هم وقتی از دست این رفتار شما خسته شود، بدون تعارف و بدون شک شما را خانه نشین می کند، چون او هم حوصله کارمند مایوس و ناامید را ندارد.


6. دروغگویی و لاف زدن

دروغگویی و لاف زدن، هر چقدر هم که کوچک باشد و حتی اگر صرفا جنبه شوخی را داشته باشد، اگر تکرار شود و به کار همیشگی شما تبدیل شود، اولین کسی را که خسته می کند، رئیستان است. حالا بگذریم که دروغگویی اصلا کار غیر اخلاقی هم هست.

دروغگویی و لاف زدن راحت ترین و قدرتمندترین سلاح برای از بین بردن اعتماد است.


7. بی نظمی، بی برنامگی، بی هدفی

چه بخواهید و چه نخواهید، اطرافیانتان به اینکه شما چه کاری انجام می دهید، چطور انجام می دهید، چه حرفی می زنید و مسائلی ازاین دست کار دارند و این مسئله زمانی بد می شود که بی نظمی، بی برنامگی و بی هدفی شاه بیت تمام این کارها باشد.

پس برای اینکه از اتفاقات ناخواسته در امان باشید، کمی بیشتر به این مسائل دقت کنید.


8. سردرنیاوردن از فناوری های جدید

شاید احساس کنید که همین روندی که در کارتان پیش گرفته اید کاملا ایده آل است و با آن راحت هستید و با تشکر از همه فناوری های تازه نیازی به یاد گرفتن آنها ندارید! اما همیشه هم تصور و احساس شما ممکن است درست نباشد و اینجاست که مشکل ایجاد می شود.

به جای فرار کردن از یادگیری، پیگیر دست یابی به تازه ترین ها باشید تا مشکلات کمتری در کار داشته باشید.


پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► شهرهای مشهور جهان چطور نامگذاری شدند؟/عکس
10 شهر و روستای روی آب + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر