قیمت هایی که به سرعت نور تغییر می کند!

شنبه ، 29 مهر 1391 ، 07:30

این روزها قیمت برخی مواد غذایی از قیمت ارز و سکه هم سریعتر تغییر می کند، به طوری که حتی تولیدکنندگان فرصت درج قیمت بر روی محصولاتشان را هم پیدا نمی کنند چه برسد به خریداران!

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر، یکی از بقال های با سابقه تهران که نزد اهالی محل به خوش انصافی مشهور است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این تغییرات را در این چند سالی که از خدا عمر گرفتم و بیشترش را هم در حرفه بقالی مشغول بوده ام چه قبلا که شاگردی نوجوان بودم و چه حالا که خودم مغازه دارم ندیده بودم.

صبح کالا یک قیمتی است عصر قیمت دیگر، اگرچه من قیمت خریدم را ملاک قرار می دهم و تا جنس جدید نخریدم قیمت های قبل را اعمال نمی کنم اما باز هم گاهی سردرگم می شوم.

 

(عکس تزیینی است)

وی می افزاید: از این نوسانات دل مشتری ها و تولید کننده ها هم خون است. کاسب های با انصاف هم فقط سردرگم می شوند فقط یک دسته بسیار شادند آنها که از آب گل آلود ماهی می گیرند! بهانه شان هم تغییر قیمت ارز است. هر چه فکر کردم خرمای بم و شیرشمال را از کجا وارد می کنیم عقلم به جایی قد نداد.

طی چند ماه اخیر از این عجایب کم نداشته ایم حتی دیده شده فروشندگان برخی کالا ها بر روی یک محصول چندین قیمت مختلف درج کرده اند!

بعضی عمده فروشان کالاها را به قیمتی بیش از آنچه بر روی بسته هایشان درج شده می فروشند و وقتی علتش را جویا می شویم ادعا می کنند قیمت ها افزایش یافته و تولید کننده ها فرصت نکرده اند قیمت جدید را بر روی محصولاتشان درج کنند.

لبنیات متهم ردیف اول این آشوب ها است اما محصولات بهداشتی و کشاورزی هم از این روند پر از آشوب در امان نمانده اند.

طی ماه های اخیر برخی مردم در حرکت های خود جوش تصمیم گرفتند که در اعتراض به گرانی ها از خرید برخی کالا ها خودداری کنند تا قیمت ها به ثبات برسند اما این تصمیم به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح با شکست مواجه شد و چشم امیدشان به اقدامات بازدارنده مسئولان و اداره تعزیرات است.

مدتی قبل درخبرها آمده بود دریکی از کشورهای حوزه خلیج فارس مردم آنقدر مرغ نخریدند که فروشندگان مجبور به کاهش قیمت شدند.جنبش "نخرید تا بگندد" سر وصدای زیادی به پا کرد و به نظر می رسد موفق هم بود.

اما به نظر می رسد وضع بازار ایران پیچیده تر از این ها باشد که با یک جنبش قابل اصلاح باشد بلکه به اقدامات عاجل نیازمند است.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

 

► کافه استخدام/ تلفن هایی که هیچ وقت پاسخگو نیست!
اینفوگرافی/ زنان نام آور عرصه تکنولوژی را بشناسید (1) ◄

مطالب مرتبط
بنر