آزاردهنده ترین رفتارهایی که می توان در محل کار انجام داد

شنبه ، 20 آبان 1391 ، 08:20

درست است که بسیاری از ما بخش عمده ای از ساعات روز را در محل کار می گذرانیم، اما این دلیل موجهی برای اینکه در محل کار هر کاری دوست داشتیم انجام دهیم نیست!

 

به گزارش بانکی دات آی آر، محل کار هم مثل هر جای دیگر قوانین و الزام های خاص خود را دارد و با رعایت آنها و مرتکب نشدن اشتباهاتی که ما در این گزارش به برخی از آنها اشاره می کنیم، می توانید کاری کنید که محل کار هم مثل خانه برایتان آرامش و امنیت بیاورد.

 

 

1. با انگشت زدن روی میز، وقتی دارید به چیزی فکر می کنید

نزن برادر من! نزن خواهر من! این درست که در حال فکر کردن هستید و موضوعی که فکرتان را مشغول خود کرده از نظر خودتان اهمیت بالایی دارد، اما این که انصاف نیست که به خاطر فکر کردن خودتان اعصاب همکارانتان را بهم بریزید و حواسشان را پرت کنید!

 

2. بالا بردن صدا بیش از اندازه معمول در هنگام صحبت با تلفن

بهترین راه برای اینکه مکالمه تلفنی شما مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند این است که وقتی تلفنتان زنگ می خورد به جایی بروید که کسی نباشد و در صورتی که امکانش نیست، دست کم آرام صحبت کنید و حواستان جمع باشد که صدایتان بیش از حد معمول بلند نشود.

 

3. استفاده زیاد از عطر یا استفاده از عطر با بوی تند

بعضی ها فکر می کنند وظیفه خوشبو کردن محل کار را به عهده دارند! همین ذهنیت باعث می شود شیشه عطر را روی خودشان خالی کنند، غافل از اینکه این کار تنها بینی همکاران را می آزارد. امان از آن روزی که بوی عطر، به ویژه برای آقایان، تند هم باشد!

 

5. هنگام تایپ، روی صفحه کلید کوبیدن

صفحه کلید کامپیوتر شما گناهی نکرده که دائما از شما توسری بخورد و صدایش هم درنیاید! از طرفی همکاران شما هم مجبور نیستند به سکوت محل کار به نوای نه چندان دلنشین تایپ کردن شما گوش دهند! لطفا مهربانانه تر با کیبورد برخورد کنید.

 

6. وقتی زمان اختصاص یافته به استراحت از زمان نشستن و کار کردن پشت میز بیشتر می شود

وقت استراحت، نهار، نماز و به طور کلی سایر فعالیت هایی که در محل کار مجاز به شمار می آید، هم حد و حسابی دارد. از حد خود که بگذرد، گذشته از اینکه همکارانتان را عصبی می کند، می تواند رئیستان را هم از دست شما خسته کند و حتی ممکن است کار به اخراج هم بکشد.

 

7. بعضی ها خیلی اصرار به مریض نشان دادن خود دارند

برخی هم هستند که همواره می خواهند به دیگران ثابت کنند حال و روز خوشی ندارند و از مشکلات روحی یا جسمی رنج می برند، در حالیکه واقعیت شان این نیست. این مدل افراد تنها باعث بی حوصلگی همکاران خود می شوند.

 

8. گذاشتن آهنگ های اعصاب خرد کن روی زنگ موبایل

اگر موبایتان را سایلنت نمی کنید، دست کم از آهنگ های اعصاب خورد کن هم برای زنگ آن استفاده نکنید. همکاران شما شاید در ظاهر اعتراضی در این رابطه نداشته باشند، اما قطعا از شنیدن صدای گوش خراش زنگ موبایل شما، دل خوشی هم ندارند.


9. بعضی ها درک درستی از فضای شخصی و رعایت آن ندارند

برای برخی کارمندان هم انگار همه اتاق کم است؛ بدین معنا که هر چیزی را هر جایی دلشان بخواهد می گذارند و به حریم شخصی خود پایبند نیستند.

 

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► فکر می کنید اوباما و رامنی چهار سال دیگر چه شکلی می شوند؟!
بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنـان ◄

مطالب مرتبط
بنر