کلاهبرداری 110 میلیاردی بانکی !

پنجشنبه ، 25 مهر 1387 ، 10:52
 
 
در پي اظهارات رييس‌جمهوري در مراسم توديع و معارفه رييس كل بانك مركزي مبني بر اينكه فردي 110ميليارد تومان از بانك‌هاي قزوين و تهران وام گرفته و پس نداده است، مدير كل اطلاعات استان قزوين از بازداشت اين كلاهبردار بانكي خبر داد.
محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهوري در جلسه توديع و معارفه رييس كل بانك مركزي اظهار داشته بود: «چرا فردي مي‌آيد و 110 ميليارد تومان از بانك‌هاي قزوين و تهران وام مي‌گيرد و مدعي مي‌شود مي‌خواهد كارخانه بسازد، ولي مي‌بينيم مي‌رود در تهران و مازندران به ساخت و ساز مي‌پردازد و معوقه‌هاي خود را نمي‌پردازد و ....»
به دنبال مطالب مطرح شده از سوي رييس‌جمهوري، خبرگزاري فارس، پيگير اظهارات رييس‌جمهوري شد و طي تماس با مديركل اطلاعات استان قزوين خواستار ارائه اطلاعاتي در باره اين كلاهبردار بانكي شد.
مديركل اطلاعات استان قزوين با اعلام اينكه فردي با هويت معلوم با همكاري اعضاي خانواده و چند تن از بستگان و آشنايان خود با تشكيل 8 شركت بازرگاني به صورت اقماري در تهران، توانسته است بيش از 30 ميليون دلار تسهيلات به صورت گشايش اعتبار ارزي جهت واردات آهن الات از يكي از بانك‌هاي استان دريافت دارد، گفت: پس از گذشت حدودا دو سال از دريافت اين تسهيلات كليه آنها معوق گرديده و وي با روش‌هاي متقلبانه قدرت وصول را از بانك سلب نموده است.
وي تصريح كرد: همچنين اين شخص از طريق شركت‌هاي مزبور و تعدادي شركت‌هاي اقماري ديگر از تعدادي شعب بانك‌ها در تهران و مازندران بيش از 800 ميليارد ريال تسهيلات دريافت داشته كه بخش قابل توجهي از اين وام‌ها نيز معوق گرديده اند.
به گفته مدير كل اطلاعات استان قزوين، اين كلاهبردار از طريق عدم بازپرداخت تسهيلات مذكور توانسته است بيش از 90 قطعه ملك با نام خود، همسر و فرزندانش در مناطق تهران و شمال كشور خريداري نمايد.
وي افزود: مامورين وزارت اطلاعات در اداره كل قزوين با بررسي و شناسايي ابعاد تخلفات مذكور با هماهنگي دستگاه قضايي اقدام به بازداشت متهم اصلي كردند.
مديركل اطلاعات استان قزوين خاطر نشان كرد: پرونده هم اكنون نزد بازپرس در شعبه مربوطه در مجتمع قضايي امور اقتصادي تهران، در جريان مي‌باشد و به‌رغم فشار و خارج شدن پرونده از حيطه قضايي استان قزوين، لكن با پيگيري وزارت اطلاعات و با همكاري قوه قضاييه بخشي از اموال ياد شده مورد شناسايي قرار گرفته تا حقوق بانك‌ها استيفا شود.


 

► همکاری بانکی مشترک ایران و هنگ کنگ
ملت کارت خانواده ◄

مطالب مرتبط
بنر