وقتی پول از حسابمان کسرشد و برنگشت چه کنیم؟

يكشنبه ، 28 آبان 1391 ، 08:08

سیستم پرداخت الکترونیک علارغم مزایای فراوان هر از چند گاهی دچار قطعی موقت و یا اشکال فنی می شود. از این رو وجود واریز هایی که از حسابتان کسر شده اما به مقصد نرسیده است چندان دور از ذهن نیستند.

به گزارش بانکی دات آی آر، سیستم شتاب و انتقال وجه داخلی بانک ها هر از چند گاهی دچار مشکل می شوند که نیازمند رسیدگی بیش از پیش مسئولان هستند. با این وجود مزایای این سیستم به حدی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.بالاخره در هرسیستمی درصدی از خطا طبیعی است.

 

از این رو اگر به هر دلیلی پولی از حساب شما کسر شده اما برگشت نخورده است نگران نباشید. هیچ چیز در سیستم بانکداری الکترونیک ناپدید یا غیب نمی شود.

علی القاعده این واریز های سرگردان پس از 72 ساعت به حساب شما برگشت می خورند اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد دو راه پیش روی شماست.

اول با سیستم پاسخگویی بانکتان تماس بگیرد، معمولا آنها با دریافت شماره کارت و تاریخ انتقال وجه تان وضعیت پرداختتان را بررسی کرده و در لحظه، پاسخگوی وضعیت مالی شما هستند.

اما اگر باز هم نتوانستید به نتیجه مطلوب برسید ،مرکز دریافت درخواست های رفع مغایرت تلفنی به شماره 29911 توسط اداره نظامهای پرداخت راه اندازی شده. ‌با راه اندازی این مرکز متقاضان می توانند در صورت بروز هرگونه مغایرت در تراکنشهای الکترونیک خود ، علاوه بر مراجعه به بانک‌ها از طریق تماس با شماره 29911 نسبت به تکمیل فرم رفع مغایرت اقدام نمایند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► در قاب تصویر/ زیباترین همبرگرهای دنیا، تقدیم به شما
سیزده راز موفقیت اقتصادی آلمانی ها ◄

مطالب مرتبط
بنر