روش های علمی بالا بردن اعتماد به نفس

دوشنبه ، 29 آبان 1391 ، 08:25

اعتماد به نفس، یکی از مهمترین فاکتورهای زندگی هر انسانی است و می توان گفت درصد زیادی از رضایت ما نسبت به زندگی به همین اعتماد به نفس برمی گردد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، هر چه اعتماد به نفس ما بیشتر باشد، توانایی و قابلیت ما برای یافتن راه درست و بهتر زندگی کردن هم بیشتر می شود.

برای بالا بردن اعتماد به نفس حتی علم و پژوهش های علمی هم دست به کار شده اند و اتفاقا به نتایج جالبی هم رسیدند.

5 راهکاری که در این گزارش آمده، حاصل تحقیقات علمی برای افزایش اعتماد به نفس است:

 

1. هر روز چند دقیقه در فیس بوک باشید

می دانم تعجب آور است، اما تازه ترین پژوهش محققان حوزه شبکه های اجتماعی نشان می دهد که عضو شدن و وقت گذاشتن برای شبکه های اجتماعی می تواند در بالا رفتن اعتماد به نفس نقش موثری داشته باشد.

در تحقیقی که انجام شد دو گروه دانشجو مورد بررسی قرار گرفتند، یک گروه حق استفاده از فیسبوک داشتند و گروه دیگر نه. گروهی که به فیسبوک خود سر می زدند، چون با دنیای خارج، هر چند مجازی ارتباط بیشتری داشتند، اعتماد به نفسشان هم افزایش یافت.

اما این درخواست را جدی بگیرید، زیاده روی ممنوع!

 

2. از خانه بیرون بروید و دقایقی ورزش کنید

باور بفرمایید تنبلی یکی از مهمترین و کارآمدترین سلاح های از بین بردن اعتماد به نفس است. تنبل که باشید، فکر می کنید حوصله انجام هیچ کاری را ندارید و طبیعتا تحرکی هم ندارید. اما بیایید با کنار گذاشتن تنبلی یک روز بیرون از خانه بگذرانید و ورزش کنید، ببینید چقدر جواب می دهد.

دانشمندان که با بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که می تواند موثر باشد، حالا میل با خودتان.


3. وقتی برای گذراندن با پدرتان اختصاص دهید

تحقیقات محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده است که بچه هایی که در سن نوجوانی زمان بیشتری را به بودن با پدران خود اختصاص می دهند، از لحاظ سطح اعتماد به نفس نسبت به سایر همسالانشان وضعیت به مراتب بهتری دارند.

حتی اگر نوجوان هم نیستید، لبخند، بوسیدن، محبت و همراهی پدرتان را از یاد نبرید تا به آرامش و اعتماد به نفس برسید.


4. پیانو یاد بگیرید

یادگیری پیانو می تواند در بالا بردن اعتماد به نفس کودکان موثر باشد. این را محققان دانشگاه تگزاس می گویند. کودکانتان را تشویق به یادگیری موسیقی و به ویژه ساز پیانو کنید تا هم خودتان به آرامش برسید و هم به کودکانتان در راه بالا رفتن اعتماد به نفس کمک کنید.


5. در اوقات فراغت مهارت تازه ای یاد بگیرید

یادگیری زبان دوم یا بالا بردن مهارت های ریاضی دقیقا مثل گرفتن حقوق می توان در شما رضایت خاطر ایجاد کند و نتیجه راضی بودن از زندگی هم اعتماد به نفس است. این را هم تحقیقات علمی ثابت کرده است. امتحان کنید، سود هم اگر نداشته باشد که حتما دارد، زیانبار هم نیست.


پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► فروش 70 میلیون کنسول بازی در جهان
شرخری به نام رابین هود ◄

مطالب مرتبط
بنر