چطور خود کشی اینترنتی کنیم ودر اینترنت محو شویم؟/2

چهارشنبه ، 1 آذر 1391 ، 08:35

برای دیدن اولین قسمت این گزارش اینجا کلیک کنید

گام سوم: از شر اطلاعات عمومی، مجرمانه و غیره خلاصی یابید

تا اینجای کار توانستیم اطلاعات کلی شما را از صحنه‌ی وب جهان گستر پاک کنیم که شامل نتایج موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی می‌شد با این حال هنوز افرادی هستند که می‌توانند به سادگی دست به بررسی‌های زمینه‌ای زده و از شما کسب اطلاع کنند.

 

حالا زمان آن رسیده تا تمام تلاش خود را برای حذف این دست داده‌ها نیز مصروف داریم و تا آنجا که می‌شود خود را از بانک‌های اطلاعاتی گوناگون پاک کنیم:

Zabasearch: این سرویس بیشتر در زمینه‌ی یافتن شماره‌ی تماس و نشانی پستی و اطلاعاتی از این دست متمرکز شده است. بهتر است سری به آن زده و خود را بکاوید تا ببینید که آیا آنها چیزی از شما می‌دانند یا نه.

Intelius: سرویس Intelius در زمینه انجام بررسی‌های زمینه‌ای، شکار اطلاعات مربوط به جرائم حقوقی و قضایی، نشانی‌های پست الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست فعال است. برای دست یابی به نتایج این جستجوگر لازم است تا سر کیسه را شل کنید، اما با جستجوی نام خود می‌توانید به اطلاعاتی کلی در این زمینه دست پیدا کنید.

Spokeo: سرویس Spokeo یک بانک اطلاعاتی جامع از نشانی پست الکترونیکی، جنسیت، سن و سال، شماره تلفن، نشانی پستی، اقوام و دوستان، وضعیت تاهل و اطلاعات مهم دیگری از این دست است. در ازای جستجو در این سرویس نیز باید مبلغی بپردازید که نتیجه آن می‌تواند تصویر خوبی از شما باشد.

Pipl: سرویس Pipl حاوی اطلاعات جامعی از موارد بالا است که دانستن آن می‌تواند خالی از لطف نباشد.

مطمئنا شما با جستجوی نام حقیقی خود در این دست موتورهای جستجو از نتایج حاصله اظهار تعجب خواهید کرد. حالا وقت آن رسیده تا آنجا که می‌توانیم اطلاعات خود را در این دست جستجوگرها نیز پاک کنیم:

برای این منظور چند راه در پیش روی شماست. می‌توانید ۹۹ دلار ناقابل به سرویس DeleteMe بپردازید تا تمامی‌این اطلاعات را یافته و یک به یک پاک کند. یا اینکه به راهنمای جامعی که همین سرویس دهنده در اختیار کاربران قرار داده مراجعه نموده و مراحل آن را موبه‌مو طی کنید.

در این روش لازم است تا شخصا با ۲۵ سایت گوناگون تماس حاصل کنید و از آنها بخواهید تا اطلاعات مربوط به شما (شامل نام، نشانی، شماره تلفن‌، سطح درآمد، وضعیت تاهل، شغل فعلی و دیگر اطلاعاتی از این دست) را حذف کنند. برخی از سایت‌ها روند ساده‌ای دارند و با پیمودن برخی صفحات و تکمیل فرم‌هایی می‌توان به این مهم رسید (در اینجا می‌توانید به فهرست بلند بالایی از آنها دسترسی پیدا کنید). این در حالی است که برخی سایت‌ها از شما می‌خواهند تا نامه‌ای رسمی‌نوشته و آن را به انضمام اسناد هویتی برایشان ارسال نمایید.

با به انجام رسانیدن این مرحله می‌توانید مطمئن شوید که سایر اطلاعات شما در اختیار سودجویان نخواهد بود، اما این همه داستان نیست. از آنجایی که اطلاعاتی نظیر نشانی و شماره تلفن شما در دیگر سایت‌ها نیز به ثبت می‌رسند، هنوز هستند افرادی که قادر به رمزگشایی شما و کسب اطلاعات هویتی‌تان هستند. پس گام چهارم را از یاد نبرید.
گام چهارم: حذف نام‌های کاربری که نشانی پست الکترونیکی شماست

جستجوگران حرفه‌ای اطلاعات قادر هستند تا با کندوکاو نام کاربری در سایت‌های معروف داده‌های مهم قربانی خود را بیابند. یکی از تکنیک‌های معمول برای این کار این جستجو در سایت‌هایی است که نام کاربری افراد همان نشانی پست الکترونیکی آنها است. بدین‌ترتیب آنها قادر هستند از طریق نشانی پست الکترونیکی و داده‌های کاویده شده به نام حقیقی شما دست پیدا کنند.

روند حذف این اطلاعات به سایت‌ها و تالارهای گفتگویی که استفاده می‌کنید بستگی مستقیمی‌دارد. به همین خاطر بهتر است ابتدا از مدیریت این وب‌سایت‌ها بخواهید تا اطلاعات شما را از صفحات خود حذف نمایند. حتی می‌توانید هر گونه ارتباط خود با این نشانی‌های پست الکترونیکی را نیز حذف کنید. در صورتی هم که از نام کاربری یکسانی برای سایت‌های متعددی بهره برده‌اید، بهتر است نام‌های کاربری جایگزینی را پیدا کنید.
گام پنجم: چطور از اینترنت استفاده کنیم ولی از جستجوگران در امان باشیم

یکی از روش‌های موثر برای عدم قرار دادن ردپای اینترنتی از خود بهره از این شبکه به صورت مستعار و بی‌نام و نشان است، چرا که در این روش اطلاعات بسیار ناچیزی از شما به صورت عمومی‌ منتشر می‌شود. این دقیقا به این معنی است که هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با اطلاعات شخصی شما پر نمی‌شود یا اینکه جزئیات استفاده‌ی یکسال گذشته‌تان به راحتی در اینترنت قابل رویت نیست.

 

اما اگر می‌خواهید هم‌چنان از اینترنت بهره ببرید ولی کسی شما را ردیابی نکند، بهتر است راهکارهایی را در پیش بگیرید تا از درز هرگونه اطلاعات شخصی جلوگیری نمایید. منظورمان در حقیقت تولید اطلاعات غیر واقعی است.

برای این منظور بهتر است به سرویس‌های پست الکترونیکی معمول همچون جیمیل یا Outlook سرزده و با نام مستعار برای خود حساب کاربری تازه‌ای بسازید. حتی می‌توانید از سرویس‌های تولید نام غیر حقیقی نیز کمک بگیرید که شما را در ساخت هویتی غیر واقعی یاری می‌رسانند. این اطلاعات می‌تواند شامل نام، تاریخ تولد و کلیه اطلاعات مورد نیاز باشد.

همچنین می‌توانید از سرویس‌های پست الکترونیکی موقت نیز کمک گرفته و همه‌ی ارتباطات خود را از آن طریق انجام دهید، تازه می‌توانید از پست الکترونیکی موقت و هویت خیالی‌تان برای ساخت حساب کاربری‌ نزد سایت‌های کاربردی کمک بگیرید. از طرف دیگر برای خصوصی نگه‌داشتن محتویات تلفن همراه‌تان بهتر است به سرویس Google voice روی آورید.

هم‌چنین‌ترفند‌های مختلف دیگری برای پنهان ماندن در زمان گشت و گذار در اینترنت وجود دارد. گرچه این‌ترفند‌ها بر نتایج جستجوگرهای اینترنتی تاثیری نخواهند داشت، اما حداقل شما را از شر تبلیغات اینترنتی تا حد ممکن در امان نگاه می‌دارد. موفق و نایاب باشید!

زومیت

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► "همسرم را رسمی می خواهم"
چطور خود کشی اینترنتی کنیم ودر اینترنت محو شویم؟/1 ◄

مطالب مرتبط
بنر