تشویق برای داشتن ۴ فرزند در مسکن مهر ۶۰ متری!

چهارشنبه ، 1 آذر 1391 ، 11:28

 

اگر دولت در واقع پیشنهاد داشتن ۴ فرزند را می دهد باید برای احداث مسکن هایی با متراژ حداقل ۱۲۰ متر برنامه ریزی کند و این در حالی است که خانه هایی که دولت در قالب مسکن مهر به مردم واگذار می کند عموما ۶۰ تا ۷۰ متر زیربنا دارد.

بنا به گفته یکی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرحی که دولت برای ارتقاء نرخ باروری و فرزندآوری تدوین و برای اجرا آماده کرده است، طرحی ناموفق و بدون هماهنگی با بدنه وزارت بهداشت یعنی موثرترین دستگاه در زمینه نظارت و کنترل باروری است.

این مقام مسئول که خواست نامی از وی برده نشود افزود: اگرچه مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بواسطه ابلاغ این طرح از سوی هیات دولت، موضوع را پذیرفته، لکن آنچه با واقعیت منطبق تر است، این است که هم اکنون کارشناسان و صاحبنظران وزارتخانه، از این طرح به عنوان طرحی ناموفق و غیرقابل اجرا یاد می کنند که می تواند جامعه را با مخاطرات جدی مواجه کند.

 

وی طرح های تشویقی دولت برای فرزندآوری را سرشار از ابهام و مبتنی بر استدلال های غلط ارزیابی و بیان کرد: بدون تردید امروز کسی حاضر نمی شود بخاطر یک قطعه سکه و یا چند ماه مرخصی زایمان اضافه، زیر بار هزینه ها و گرفتاری های سنگین برخورداری از فرزندان اضافه بر فرزند اول برود، چراکه فقط مقایسه هزینه های مراقبتهای دوران بارداری و زایمان در یک بیمارستان متوسط با مزایای در نظر گرفته شده برای فرزندان بعد از فرزند اول، کافی است تا هر خانواده ای را از لذت برخورداری از فرزندان بیشتر منصرف و چه بسا پشیمان کند.

اینکه دولت بدون در نظر گرفتن ابعاد مختلف و بدون سنجیدن جوانب امر فورا وارد عمل شده و با تشویقات پیش پا افتاده و بدون بسترسازی لازم قصد دارد مردم را به فرزندآوری تشویق کند.

وی در ادامه می افزاید: سیاستهای دولت در این زمینه سیاستهایی دوگانه و نوعی یک بام و دو هواست چرا که از سویی قصد دارد با اهداء یک قطعه سکه مردم را به داشتن فرزندان بیشتر ترغیب نماید و از سوی دیگر مثلا در عرصه تامین مسکن برنامه های دولت برای تامین این نیاز مردم، هیچگونه همخوانی و سنخیتی با اهداف این طرح ندارد.

اگر دولت در واقع پیشنهاد داشتن ۴ فرزند را می دهد باید برای احداث مسکن هایی با متراژ حداقل ۱۲۰ متر برنامه ریزی کند و این در حالی است که خانه هایی که دولت در قالب مسکن مهر به مردم واگذار می کند عموما ۶۰ تا ۷۰ متر زیربنا دارد که این موضوع با داشتن حتی ۲ فرزند هم در تضاد است و بی تردید خانواده ها را با چالش و مشکلات فراوان روبرو می کند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► چطور اعتقادات بنیادی و مانع پیشرفت را حذف کنیم؟
"همسرم را رسمی می خواهم" ◄

مطالب مرتبط
بنر