10پیشنهاد برای خرج کردن پولهایتان

سه شنبه ، 7 آذر 1391 ، 07:44

 

پول چه کم و چه زیاد  مخصوصا وقتی با زحمت به دست آمده باشد عزیز است. برای همین دستپاچه می شویم و وسواس به خرج می دهیم که از پس اندازهایمان بهترین استفاده را بکنیم تا بیشتر خوشحال باشیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، همه ما در پی سعادت، شادی و آرامش هستیم و یکی از راههای دستیابی به همه این ها پول در آوردن است اما اغلب اوقات وقتی یک قرانمان دو زار می شود و پس انداز کوچکی به هم میزنیم، می مانیم با آن چه کنیم تابیشتر بتوانیم از آن استفاده کنیم و شادتر باشیم در این گزارش 10 پیشنهاد کاربردی ارائه می کنیم برای خرج کردن پولهایتان با هدف افزایش شادی و نشاط و بهره بردن از زندگی تان.

لطفا خسیس بازی در نیاورید و اندکی برای خودتان خرج کنید. ولخرج ها لطفا ادامه گزارش را مطالعه نکنند!!!

 

1. برای دیگران خرید کنید

برای اولین پیشنهاد کمی غافلگیر کننده به نظر می رسد اما یک حقیقت انکار ناپذیر است که وقتی باعث شادی دیگران می شوید و برای کسانی که دوستشان دارید خرید می کنیدشاد می شوید. دیدن یک لحظه شادی آنها و نگاه همراه با تشکرشان خستگی تمام زحماتتان را به در می کند امتحانش کنید.

این فلسفه اغلب مادر و پدرهاست برای مصرف پس اندازهایشان. شاید خودشان لباس و وسایل نو نداشته باشند اما وقتی فرزندشان از داشتن یک اسباب بازی و وسیله جدید شادمان است آنها جوان تر می شوند و انگار یک روز به روزهای عمرشان اضافه می شود.

2. خرید کردن

مهم نیست چقدر پول پس انداز کرده اید هر از چند گاهی لازم است که برای خودتان چیز های تازه بخرید. اصلا اسمش را بگذارید جایزه. به خودتان جایزه بدهید. هر چه دوست دارید و با آن پس انداز اندک می توان خرید بخرید.اگر به بیماری خرید دچار نشوید هر ازچند گاهی ولخرجی کردن برای سلامتی مفید است مخصوصا برای خانم ها!

3.مسافرت رفتن

این روزها با افزایش 60 تا100 درصدی بلیط هواپیما ها پیشنهاد سفر دادن اندکی بلند پروازانه به نظر می رسد. اما سفر همیشه نباید خارج از کشور و جاهای دور دست باشد. این امکان برای همه ما وجود ندارد اما یک سفر یک روزه و کوتاه یا حتی چند ساعته به اطراف شهر محل سکونتتان خیلی می تواند شادی آفرین باشد.

4. رستوران رفتن

اگر پولش را دارید برای یکبار هم که شده رستوران های گران را امتحان کنید اما گاهی یک جکرکی سیار که بر روی یک چرخ دستی سوار است هم می تواند شادی آفرین باشد به شرطی که به قصد شادی و شادمانی از خانه بیرون آمده باشید و بخواهید که روز خوبی داشته باشید.

5. مشارکت در پروژه های عام المنفعه

مشارکت در پروژه های عام المنفعه و خیر خواهانه خودخواهانه ترین عملی است که یک فرد می تواند برای شادی اش انجام دهد و شاید از بسیاری از مواردی که در این گزارش یاد شد جذاب تر باشد.

به عنوان یک انسان آزاده مهم نیست اهل کدام کشور، شهر و یا مذهب باشید روح شما به حس دیگر دوستی و محبت کردن نیاز دارد. پس وقتی در کار خیری مشارکت می کنید یک شادی درونی و ابدی را برای خودتان به ارمغان می آورید.

کمک حتما نباید خیلی زیاد یا کلان باشد. اندک کمکی که شما می کنید شاید بتواند سرنوشت یک نفر را تغییر دهد.

مدرسه، درمانگاه، مرکز بهداشت، کتابخانه، مسجد و یا حسینه اش فرقی نمی کند همین که یک نفر شاد شود یعنی شما و تمام دنیا شاد شده اید.

6. رفتن به سونا، استخر و ماساژ

اگر از آب واهمه ندارید خود را به دل آب بزنید و در زلالی، شفافیت و درخشندگی اش روحتان را بشویید. اگر مثل من از استخر وحشت دارید یک سونای خشک و یا ماساژ در تمدد اعصاب و شادی چند روزه بسیار موثر است.

نگویید من که نان ندارم بخورم را چه به این چیزها! باورکنید مراکز دولتی با قیمت مناسب کم نیستند کافی است جوینده باشید تا یابنده شوید. برای خودتان وقت بگذارید.

7.یاد گرفتن یک کار جدید

این کار جدید می تواند یک مهارت باشد، مثل شرکت کردن در کلاس های روش های موفقیت، می تواند یک هنرمورد علاقتان باشد که مدت هاست به آن علاقه دارید اما زمان و پول کافی برای فراگیری آن را نداشتید. اصلا مهم نیست چند سالتان است همین امروز شروع کنید برای یاد گیری هیچ وقت دیرنیست. یا حتی می توانید به مهارت های حرفه ای تان بیفزایید تا بتوانید بیشتر پول در بیاورد!

8. استفاده از کالاهای فرهنگی

متاسفانه سرانه مصرف کالاهای فرهنگی در کشور ما بسیار پایین است و مردم ترجیح می دهند به جای خریدن یک مجله دلخواه، کتاب، فیلم، بلیط سینما، تئاتر، کنسرت و یا خرید سایر کالاهای فرهنگی مواد خوراکی غیر ضرور مثل چیپس  و پفک، لوازم آرایش و... بخرند. یک بارهم که شده برای روحتان خرید کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

نگویید صنعت سینما ورشکسته شده، فیلم خوب نیست، موسیقی رو به زوال است کتاب ها بی محتوا شده، لطفا یک بار هم که شده بهانه نتراشید و فقط عمل کنید. آنوقت اگر نتایج دلخواهتان را نداشت دیگر سراغش نروید!

9. قرض دادن

بهترین سرمایه گذاری و معامله زمانی اتفاق می افتد که با یک فرد معتر و سرشناس معامله می کنید.

چه کسی بهتر از خدا؟

چه معامله ای بهتر از اینکه به فردی که در تنگنا قرار گرفته مبلغی قرض می دهید اینطوری پولتان هدر نرفته بلکه در دراز مدت به شما برمیگردد و از سوی دیگر چند برابر آن را هم از خدا خواهید گرفت.

10. به چکاپ بروید

همیشه می گویند پیش گیری بهتر از درمان است. حالا که پولی در دستتان است یکی از راههای مناسب خرج کردن آن این است که یک بررسی کامل انجام دهید و از سلامتی تان اطمینان حاصل کنید.

خوب این هم 10 راهکار مختلف. حالا انتخاب باشماست که با توجه به پول و علایقتان کدام را انتخاب می کنید.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

 

 

► گرانترین مواد جهان + عکس
نه بگویید تا قدرتمند شوید ◄

مطالب مرتبط
بنر