برنامه تازه گوگل برای یافتن آنچه در گوگل جستجو نمی شود

شنبه ، 11 آذر 1391 ، 12:07

گوگل در تازه ترین طرح خود با پرسش از کاربران خود درباره اینکه تازگی ها دنبال یافتن چه نوع اطلاعاتی بوده اید، در صدد یافتن پاسخی برای این سوال است که چه چیزهایی را کاربران حتی به ذهنشان هم نمی رسد که در گوگل سرچ کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این طرح گوگل به مدت سه شبانه روز و در ساعات معین از حدود 150 نفر این سوال را پرسید و پاسخ این افراد می توانست به گوگل کمک کند تا اطلاعاتی راجع به چیزهایی فراهم آورد که هیچکس حتی فکرش را هم نمی کند، بتواند از طریق گوگل به خواسته اش برسد.

این روزها میلیاردها سرچ و جستجو در گوگل انجام می شود و میلیون ها نفر از مردم جهان در کمترین زمان ممکن به آنچه می خواهند با استفاده از همین موتور جستجو می رسند، اما هنوز چیزهایی هم هست که کسی برای یافتنشان به سراع گوگل و امثال گوگل نمی رود.

در واقع هدف اصلی گوگل از انجام این تحقیقات دانستن و آگاهی پیدا کردن از چیزهایی است که مردم در جای جای دنیا برای یافتنشان به سراغ اینترنت و گوگل نمی روند.

جو ویلی طراحی این تحقیق در این باره بر این باور است که اگر گوگل می خواهد به اهداف خود در ماموریت هایش برسد باید اطلاعات جهان را سر و سامان بدهد و شرایطی برای دسترسی همه به این اطلاعات فراهم آورد.

وی می گوید: "گوگل باید یاد بگیرد که چگونه اطلاعات مخفی اما مورد نیاز اقشار مختلف هر جامعه ای را بیابد و آنها را به کاربرانش ارائه کند."

هنوز نتایج این تحقیق مشخص نیست و گوگل درباره آنچه سرچ نمی شود، به نتیجه دقیق نرسیده، اما در صورتیکه این طرح به نتیجه برسد، به معنای می توان گفت، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توان در گوگل پیدا کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

► آیا فروشگاه داران به زودی POS هایشان را جمع می کنند؟!
بدون EQ در کار شکست می خورید! ◄

مطالب مرتبط
بنر