پنج اشتباه بزرگ که زندگی آنلاین تان را بر باد می دهد

يكشنبه ، 12 آذر 1391 ، 08:23

با گسترش نفوذ اینترنت و سرویس های آنلاین، دغدغه امنیت در اینترنت هم بزرگ تر و مهم تر می شود و خفاظت از زندگی دیجیتال و حراست از حریم خصوصی نقش پر رنگ تری پیدا می کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، از طرفی هم هکرها و نفوذگران بیکار نمی نشینند و هر روز ایده جدیدی برای خانه خراب کردن کاربران دنیای مجازی ارائه می کنند.

در این میان برخی اشتباهات کاربران می تواند به هکرها و نفوذگران در ایده پردازی کمک کند و کار آنها را راحت تر سازد.

این اشتباهات در ظاهر ساده به نظر می رسند و حتی اصلا به ظاهرشان نمی آید که دردسر ساز باشند، اما به سادگی می توانند امنیت شما را در فضای مجازی با خطرات جدی مواجه کنند:

 

 

1. پسوورد ضعیف، آرزوی هر هکر

اگر نگاهی به فهرست ضعیف ترین پسووردهای سال 2012 بیاندازید، متوجه می شوید که اکثر کاربران از پسووردهایی استفاده کرده اند که یافتن آنها برای نرم افزارهای Cracker که نفوذ گران از آنها برای پیدا کردن تصادفی پسووردها استفاده می کنند، بسیار ساده است.

شاید باورش سخت باشد اما 10 درصد کاربران اینترنت در جهان از ترکیب اعداد یک تا 8 به عنوان پسوورد استفاده می کنند و نزدیک به پنج در صد هم از خود کلمه password استفاده می کنند.

شما هم اگر جای هکرها باشید، قطعا اول به سراغ چنین عباراتی می روید.

 

2. کلیک از سر فضولی روی لینک های موجود در ایمیل ها

یکی از رایج ترین شیوه های حملات سایبری فیشینگ است که در آن هکرها از طریق جعل کردن صفحات سرویس های گوناگون اقدام به سرقت پسوورد و سایر اطلاعات خصوصی کاربران می کنند.

یک ایمیل جعلی از سوی بانک شما ممکن است حاوی یک لینک باشد که باز کردن آن و سپس وارد کردن نام کاربری و رمز به معنای لو رفتن خصوصی ترین و شخصی ترین اطلاعات مجازی تان باشد.

 

3. بی توجهی به اهمیت آپدیت نرم افزاها

هم سیستم عامل و هم همه نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که روی کامپیوترها، تبلت ها و گوشی های هوشمند دارید، همواره نیاز به بروزرسانی دارند، چون این کار احتمال آسیب پذیری را بسیار کاهش می دهد.

کسانی که به آپدیت اهمیت نمی دهند، به احتمال خیلی بیشتر نسبت به سایرین در خطر گرفتار آمدن در دام هکرها هستند.

 

4. دانلود نسخه رایگان نرم افزار از سایت های نامعتبر

برای دانلود نرم افزارها و اپلیکیشن ها از سایت هایی استفاده کنید که شناخته شده هستند. میلیون ها وبسایت در سراسر جهان با استفاده از همین حربه، کاربران را به دام می اندازند.

اگر روی کامپیوترتان آنتی ویروس دارید، آن را آپدیت کنید و فقط از همان استفاده کنید. روی لینک هایی که وعده اسکن رایگان ویروس ها را می دهند کلیک نکنید، چون به دام می افتید.


5. انشتار بیش از اندازه اطلاعات شخصی در اینترنت

Share می کنم پس هستم. این جمله در عصر شبکه های اجتماعی به فلسفه زندگی بسیاری از ساکنان کره زمین تبدیل شده است.

اما اصطلاحی به نام overshare هم هست که منشا بسیاری از آسیب های مجازی است. خیلی از کاربران بیش از حد اطلاعات زندگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و همین برایشان دردسر ساز می شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

► 10 نشانه برای شناخت یک "کارمند صفت"
آیا فروشگاه داران به زودی POS هایشان را جمع می کنند؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر