بهترین گوشی های هوشمند سال 2012 + عکس

سه شنبه ، 14 آذر 1391 ، 09:20

گوشی های هوشمند را می توان انقلابی در عرصه فناوری های ارتباطی به شمار آورد. تلفن هایی که تنها تلفن و وسیله ای برای مکالمه صوتی نیستند و قابلیت هایی را در خود دارند که باعث شده عنوان "هوشمند" برای آنها در نظر گرفته شود.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، رقابت سخت و نفس گیر شرکت های فناوری بزرگ و صاحب قدرت منجر به هرچه قدرتمندتر شدن این نوع گوشی ها شده است و این مسابقه کماکان ادامه دارد.

سال میلادی جاری رو به پایان است و نگاهی به سیر تحولات گوشی های هوشمند در این سال نشان می دهد که امسال هم این گوشی ها پیشرفت های زیادی به خود دیده اند.

انتخاب بهترین ها از میان انواع گوشی هایی که امسال به بازار عرضه شد، کمی سخت به نطر می رسد، اما با توجه به پیشرفت ها و آپشن های موجود در هر یک از گوشی ها می توان به فهرست زیر برای بهترین گوشی های سال 2012 رسید:

 

1. نوکیا لومیا 900

این گوشی هوشمند که آوریل امسال به بازار عرضه شد، آنچنان که نوکیا می گفت، خیره کننده نبود، اما توانست طرفداران ویندوزفون ها را به هیجان آورد.

 

2.  گلکسی نوت سامسونگ

هر چند خیلی ها هنوز بر این باورند که گوشی/ تبلت گلکسی نوت نمی تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از مردم باشد اما چند میلیون نفری هم در سراسر دنیا هستند که با این ایده مخالفت می کنند.

آنها بر این باورند که سری گلکسی نوت و از جمله گلکسی نوت 2 برای کسانی که این اسمارت فون را در رده تلفن های فوق العاده قرار نمی دهند، خوب است.

 

3. گلکسی اس 3 سامسونگ

این گوشی را می توان گل سرسبد کهکشانی های سامسونگ دانست که بعد از ورود به بازار به یکی از محبوبترین گوشی های اندرویدی تبدیل شد و خیلی ها برای خریدنش سر و دست شکستند.

 

4. آیفون 5

تابستان 2011 فرارسیده بود و قرار بود طبق قرار قبلی اپل یک آیفون جدید با صفحه نمایش بزرگتر را معرفی کند که این اتفاق نیفتاد. اما اپلی ها آیفون 4S را معرفی کردند که تقریبا همان آیفون 4 بود.

اپل برای آیفون 5 یکسالی همه را با انواع و اقسام حاشیه ها منتظر گذاشت تا سرانجام در سپتامبر 2012 از این گوشی رونمایی کرد.

 

5. وان ایکس HTC

پرچمدار گوشی های HTC است که با استقبال هم مواجه شد. HTC تغییرات واقعا بزرگی را در سیستم عامل ایجاد کرد. این شرکت همچنین روی این گوشی به تازگی یک پردازنده و حافظه قویتر نصب کرده است.

 

6. دورید DNA HTC

این گوشی سبک و لاغز اولین گوشی بود که می توانست ویدئوهای اچ دی 108 پیکسلی را کامل پخش کند. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی است، هر چند کمی کوچکتر به نظر می رسد. این گوشی حساسیت بسیار بالایی هم دارد.

 

7. ویندوز فون X8 HTC

HTC با این گوشی همچنان به موفقیت های خود ادامه داد و این گوشی بهترین انتخاب برای تازه ترین سیستم عامل مایکروسافت است. طراحی این گوشی بی عیب و نقص است و از امکانات پیشرفته ای چون شارژ بی سیم بهره می برد.

 

8. نکسوس 4 گوگل

گوگلی ها هم از حضور در این فهرست بی نصیب نیستند و با نکسوس 4 حرفهایی برای گفتن دارند. نکسوس 4 یک گوشی ایده آل آنهم با مارک گوگل است که خریدارانش را راضی نگاه داشته است.

 

9. اپتیموس G LG

سهم ال جی هم در این لیست، گوشی اپتیموس است که هم کاملا کارشناسی شده ساخته شده و هم در میان همتایانش گوشی قدرتمندی به شمار می آید.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

► 9 نکته برای داشتن زندگی درخوشبختی
کبک زاکربرگ این روزها بدجوری خروس می خواند! ◄

مطالب مرتبط
بنر