مردانه بازی کن زنانه پیروز باش!

سه شنبه ، 14 آذر 1391 ، 12:01

کتاب «مردانه بازی کن زنانه پیروز باش» با عنوان فرعی «آنچه زنان شاغل باید بدانند» نوشته گیل ایوانز و با ترجمه ویدا اسلامیه از سوی کتابسرای تندیس روانه بازار نشر شد.

«گیل ایوانز» در این کتاب کوشیده است راه و رسم بازی و تجارت را به زنان شاغل آموزش دهد. برخی از مباحث این کتاب عبارتند از: «چگونه می توان در عرصه های شغلی امتیاز کسب کرد؟ چه هنگامی باید خطر کرد؟ چه هنگام باید کارها را رها کرد؟ ده واژه با مفاهیم متفاوت در دیدگاه زن و مرد، همیشه درخواست خود را صریح و روشن بیان کنید، در جلسات و گفتگوها به راحتی اظهار نظر کنید، با صدای رسا و موجز سخن بگویید، توانایی های خود را به نمایش بگذارید، دوستی در محل کار، نتیجه است نه هدف، در بعهده گرفتن مسئولیت های جدید متناسب با توانایی های خود تردید نکنید. از ریسک کردن نهراسید، هیچ کس همه اطلاعات مربوط به حرفه خود را در اختیار ندارد، در مواجهه با بحران های کاری سخت نگیرید، به جای اضطراب و نگرانی، تمرکز کنید...»

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «می خواهم با شما زنها رازی را در میان بگذارم که در طول دوران فعالیتم در دنیای تجارت آموخته ام. در دنیای تجارت مجموعه ای از قوانین نانوشته وجود دارد که پیروی از تک تک آنها ضرورت ندارد. اما اگر از وجود این قوانین بی اطلاع باشید درست مثل این است که با چشم های بسته در بازی شرکت کنید.»

 

در بخش هایی از کتاب و ذیل عنوان «۱۴ قانون بنیادی برای موفقیت» می خوانیم:

«درخواست کنید:

مرد درخواست می کند، زن فقط اشاره می کند.

مردها حتی زمانی که احتمال می دهند با جواب منفی مواجه شوند باز هم جلو میروند و درخواستشان را مطرح می کنند وقتی جواب منفی می شنوند به دفترشان باز می گردند و سپس با نقشه ای برای تغییر جواب منفی به جواب مثبت دوباره به اطاق رییس مراجعه می کنند. زنان چون هر چیزی را به خود می گیرند کلمه "نه" را به منزله انتقاد از تواناییهایشان می دانند وبا شنیدن آن گمان می کنند ارتباط میان آنها و روسایشان مخدوش شده است. در نتیجه دست از تلاش می کشند.

مسئله: زنان چون از عدم پذیرش درخواستشان می ترسند و هیچ گاه خواسته شان را بر زبان نمی آورند؟.

راه حل: بدترین پیامدهای یک پاسخ منفی را مجسم کنید، هرچه باشد فاجعه نیست. خواسته تان را بر زبان بیاورید تازمانی که چیزی را با صدای بلند برزبان نیاورده اید به واقعیت نمی پیوندد.

اظهار نظر کنید

مرد به رغم آگاهی در همه زمینه ها هر گاه نکته ای در محدوده اطلاعاتش به نظرش برسد آن را به روشنی بیان می کند. زن با وجودی که به صحت ۹۵ در صد از اطلاعات خود اطمینان دارد و آمادگیش از همه حاضرین در جلسه بیشتر است اما به دلیل تردید مداومش از اظهار نظر خودداری می کند. مردها زیاد صحبت می کنند اما زنها حتی اگر در مقام یک مدیر با تجربه نیز باشند به قدر کافی صحبت نمی کنند. پسرها در طی دوران کودکی خود در بازیهای بی شماری که شرکت می کنند باختن را می آموزند.

زن ها وقتی مرتکب خطایی می شوند یا وجهه خود را از دست می دهند خود را شکست خورده می دانند از آنجایی که موفقیت برگ برنده زنهاست گمان می کنند تا زمانی که اطمینان صد در صد ندارند نباید از چیزی سخن بگویند.

مسئله: اگر چیزی نگویید هیچ کس حضور شما را احساس نخواهد کرد.

راه حل: محیط اطراف خود را بررسی کنید و بر طبق آن رفتار کنید.

در محیط کار دنبال روابط دوستانه نباشید

در محیط کار نیز مانند میدان مسابقه دوستی جایی ندارد. مرد ها به خوبی می دانند کار، کار است و امور شخصی، امورشخصی. تاکید بر پیروزی یک تفکر مردانه است. از دیدگاه یک مرد دوستی در بازی دخالتی ندارد. شما نمی توانید با هر کسی دوست شوید و همه را نیز نمی توانید خوشحال کنید. غریزه ای که حکم می کند هر طور شده به دیگران کمک کنیم نشانه مهربانی و عطوفت است اما در بازی تجارت کار ساز نیست. مهمترین نکته ای که پیش از هر چیز باید به خاطر داشته باشید عبارت است از: کار شما این است که به کار خود بپردازید.»

آفتاب

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

 

► در قاب تصویر/ تفریح گوگلی ها در محل کار
9 نکته برای داشتن زندگی درخوشبختی ◄

مطالب مرتبط
بنر