14 راهکار برای اینکه هر مهارتی را بسرعت یاد بگیرید (1)

سه شنبه ، 21 آذر 1391 ، 08:27

هر مهارتی را که بخواهید یاد بگیرید باید برای آن زمان لازم را بگذارید و به اندازه کافی صبر داشته باشید. تلاش و کوشش هم وقتی چاشنی این دو عامل شود می تواند شما را در پیشبرد اهدافتان یاری کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، همه این عوامل و المان ها در صورتی می تواند بازده حداکثری داشته باشد که نسبت به نکات ریز یادگیری واقف باشید و بدانید دقیقا برای یادگیری مهارت موردنظرتان باید چکار کنید.

14 نکته ای که در گزارش دو بخشی پیش رو برای شما شرح داده می شود، می تواند همه چیز را برای یادگیری هر چه سریعتر مهارت مدنظرتان مهیا کند:

 

 

1. یادگیری هر مهارت یک چارچوب چهار بخشی دارد

برای یادگیری هر مهارتی باید این چارچوب چهار بخشی را مد نظر قرار دهید:

  • ساختار شکنی: چگونه ساختار مهارت یا موضوع را به بخش های کوچکتر تقسیم کنم که بتوانم بهتر یاد بگیرم؟
  • گزینش: تمرکز خود را روی کدام بخش ها و واحد قرار دهم به حداکثر نتیجه و آورد برسم؟ چه کنم که با 20% تمرکز به 80% نتیجه برسم؟
  • ترتیب گذاری: الویت بندی ام برای یادگیری چگونه باید باشد؟
  • شرایط و مخاطرات: ایا به مخاطرات و شرایط در جهت خلق نتایج واقعی و تضمین ادامه برنامه توجه کافی را کرده ام؟

2. ساماندهی اطلاعات و آنچه برای یادگیری مهارت مورد نظر نیاز است بر هر کاری الویت دارد

خیلی وقت ها پیش می آید که شما اطلاعات و ابزار لازم برای یادگیری مهارتی را در چنگ دارید، اما بی نظمی و در نتیجه سردرگمی باعث می شود دست از آن بکشید.

مهم این است که چیزی را پیدا کنید که تعریف مشخصی دارد و براساس آن، موضوع را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.

3. از ابزارها و امکاناتی استفاده کنید که دردسترس هستند و به سادگی می توان از آنها استفاده کرد

آموزش صرف افعال و حفظ کردن تک تک آنها در جایگاه های گوناگون کاری خسته کننده و اعصاب خرد کن است، اما اگر بتوانید با استفاده از چند فعل کلیدی ارتباطی منتطقی بین آنها پیدا کنید، کار نه تنها سخت نیست که آسان و شیرین هم می شود.

برای همه کارها همین روند جواب می دهد.

4. یافتن آسانترین ساختار بخش های یک مهارت سرعت پیشرفت را بیشتر می کند

در زبان ژاپنی 1945 کاراکتر وجود دارد که برخی از آنها بیش ار 15 حرکت دارند، اما تنها 214 ریشه وجود دارد که ژاپنی ها دقیقا با استفاده از این ریشه ها به یادگیری زبان می پردازند و این یعنی یافتن آسانترین ساختار مهارت که باعث می شود قاعده و قانونی برای آن بوجود آید.

5. فردی با تجربه در آموزش یا انجام مهارت مورد نظر را بیابید

یک کارشناس و متخصص را پیدا کنید، اما وحی منزل نیست که فرد موردنظر در حوزه مد نظر شما بهترین باشد و روی دستش کسی نیامده باشد. کاری کنید آنها دلیلی برای همصحبتی با شما داشته باشند.

سوالاتی از این دست بپرسید: چگونه به کسی که چندان مناسب مهارتی به نظر نمی رسد، آن مهارت را آموختید؟ به این ترتیب آنها هم مشتاق می شوند که از تجربیاتشان بگویند.

6. گام های خود را کوچک اما موثر بردارید

یک گام کوچک اما با دوز تاثیر بالا می تواند بسیار مفیدتر از قدم های بلند ولی بی ثمر و بی هدف باشد. گام های کوچک راحتر به عادت تبدیل می شوند و احتمال دلسرد شدن شما کمتر می شود.

جازدن نتیجه مواجهه با پروژه های عظیم و حجیمی است که هیچ برنامه خاصی برای آنها وجود ندارد.

7. لطفا تلاش نکنید با یک دست بیش از یک هندوانه بردارید

وقتی ذهن خود را بیش از حد شلوغ کنید، نیتتان این باشد که همزمان چند کار بی ربط به هم را انجام دهید و بدتر از همه برنامه درست و حسابی هم برای انجام آن نداشته باشید، همه چیز خراب می شود.

الویت بندی راه حل این معضل است. به این ترتبیب هم مهارت ها را یکی پس از دیگری یاد می گیرید و هم سردرگم و ناامید نمی شوید.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

► داستان زندگی افسانه ای بنیانگذار ZARA + عکس
اینفوگرافی/5 گام ساده برای یک بانک زنی موفق ◄

مطالب مرتبط
بنر