14 نکته برای اینکه هر مهارتی را بسرعت یاد بگیرید (2)

چهارشنبه ، 22 آذر 1391 ، 08:19

هر مهارتی را که بخواهید یاد بگیرید باید برای آن زمان لازم را بگذارید و به اندازه کافی صبر داشته باشید. تلاش و کوشش هم وقتی چاشنی این دو عامل شود می تواند شما را در پیشبرد اهدافتان یاری کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، همه این عوامل و المان ها در صورتی می تواند بازده حداکثری داشته باشد که نسبت به نکات ریز یادگیری واقف باشید و بدانید دقیقا برای یادگیری مهارت موردنظرتان باید چکار کنید.

14 نکته ای که در گزارش دو بخشی پیش رو برای شما شرح داده می شود، می تواند همه چیز را برای یادگیری هر چه سریعتر مهارت مدنظرتان مهیا کند:

 

8. یاد بگیرد ساز مخالف بزنید و کاری را انجام دهید که نقظه مقابل کار دیگران باشد

این ساز مخالف البته از آن ساز مخالف ها نیست که باعث شود دیگران از دستتان شاکی شوند، بلکه بدان معناست که نوآور باشید، تقلید نکنید و دنبال راه های تازه بگردید.

تصور اینکه هر که هرچه بگوید، درست است تنها منجر به منفعل شدن شما می شود و قدرت هرگونه خلاقیت را از شما سلب می نماید.

 

9. گرینه ها، امکانات، توصیه ها و اطلاعات هرز و اضافه را تا حد امکان کم کنید

خیلی خوب است که برای یادگیری هر چیزی اطلاعات، امکانات، توصیه های مفید و حق انتخاب داشته باشید، اما مراقب باشید که همه اینها "به میزان کافی" باشند و همواره آنها را غربالگری کنید تا گیج و سردرگم نشوید.

دسته بندی کردن همه آنچه دارید یا به عبارت ساده تر داده ها می تواند در بهره گیری بهتر از آنها به شما شدیدا کمک کند.

 

10. اعتراف کنید که می توانید در نظم و انضباط آدم وحشتناکی باشید و مخاطرات  بعد از شکست را هم پیش بینی کنید

لطفا با خودتان رو راست باشید و تلاش نکنید خود را گول بزنید چون فایده ای ندارد و با سر به زمین می خورید. اگر نظم کاری ندارید، اگر پایبند به تعهداتی که خودتان به خودتان داده اید نیستید و یا هر ایراد دیگری دارید، پیش خودتان اعتراف کنید.

به این ترتیب می توانید سریعتر پیش بروید و تصمیم بهتری بگیرید. راستی فراموش نکنید که به جای ترسیدن از شکست، مخاطرات بعد از آن را پیش بینی کنید.

11. به کاهش میزان پیشرفت خود در مسیری که می روید توجه کنید تا به یکباره از مسیر خارج نشوید

ابتدای هر کاری معمولا هیجان وجود دارد و این هیجان باعث می شود نمودار پیشرفت رضایت بخش باشد، اما هر چه بیشتر پیش می روید، متوچه می شوید که میزان پیشرفت کمتر می شود چون انگیزه ها کمتر می شود.

خیلی مراقب نمودار پیشرفتتان باشید چون ممکن است بدون اینکه متوجه شوید کلا از نمودار خارج شوید.

12. کنترل مغز خود را برای به یاد سپاری آنچه یاد می گیرید در دست بگیرید

مغز شما معمولا اول و آخر آنچه یاد می گیرید را به خوبی در خود جای می دهد و این وسط، بخش میانی مطلب یا مهارت مورد نظر در خطر فراموشی قرار دارد.

بهترین راه برای از بین بردن این ایراد این است که فرایند یادگیری را به دو بخش آغازین و پایانی برای خود تقسیم کنید تا در بخش وسط کمترین اطلاعات ممکن جای گیرند و به این ترتیب خطر فراموش شدن کمتر تهدیدشان کند.

13. برای خودتان حاشیه امنیت ایجاد کنید

همینطور بی گدار به آب نزنید، قیل از اینکه شروع کنید تمام پیش بینی های لازم را بکنید که حتی اگر گیج و سردرگم شدید یا همه چیز آنطور که خواستید پیش نرفت، باز بتوانید ادامه دهید و منصرف نشوید.

14. الگوی مناسب انتخاب کنید نه رویایی

کسی مثل مایکل فلپس، شناگر مشهور استرالیایی، گزینه مناسبی برای الگو شدن نیست، چراکه او دارای استعدادی خارق العاده است و از همان ابتدا که کارش را شروع کرده بهترین نتایج را گرفته است.

بهتر است کسی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنید که کارش را با سطحی متوسط آغاز کرده و کم کم به پیشرفت رسیده است.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

► پرداخت خسارت به مشتریان بابت تراکنش‌های ناموفق بانکی !
9 گاوصندوق خلاقانه/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر