تاثیرگذارترین شخصیت های سال 2012+ عکس

سه شنبه ، 5 دی 1391 ، 09:55

سال 2012 دیگر نفس های آخر را می کشد و به رسم روزهای آخر هر سال ترین ها و آمار و ارقام در پایان سال از بیشترین قدرت خبری برخوردارند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، سالی که تنها 5 روز به پایانش باقی مانده حوادث زیادی را از سر گذراند و اتفاقات فراوانی را به خود دید. شخصیت های گوناگون از سراسر جهان نیز در این سال خبرساز و در حوزه های مختلف پر سر و صدا شدند.

در گزارش پیش رو به شش شخصیت و اتفاق مهم اشاره می کنیم که جضور پررنگی در سال 2012 داشتند و چون دنیا هم برخلاف پیش بینی ها تمام نشد، در سال های آینده می شود از آنها به عنوان اتفاقات ماندگار سال 2012 یاد کرد.

1. فلیکس باومگارتنر

این چتر باز 43 ساله نخستین کسی بود که توانست با سقوط آزاد و بدون وسیله نقلیه سرعت صوت را بشکند. باومگارتنر آلمانی در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ طی پروژه‌ای به نام ردبول استراتوس با کپسولی متصل به یک بالون هلیمی، بر فراز شهر رازول ایالت نیومکزیکو در آمریکا بالا رفت و از ارتفاع ۳۹٬۰۴۵ متری زمین در دمای منهای ۵۶درجه به سوی زمین پرید.

در این سقوط آزاد که حدود ۴ دقیقه و ۱۹ ثانیه زمان گرفت، فلیکس به سرعتی معادل ۱۳۴۲ کیلومتر در ساعت رسید و پس از باز شدن چتر، با زمانی معادل ۹ دقیقه (مجموع کل زمان پرش) در صحرای شرقی نیومکزیکو فرود آمد و این رکورد تاریخی را ثبت کرد.

 

2. گابریل داگلاس

این دختر 16 ساله آمریکایی-آفریقایی با درخشش خیره کننده در رقابت های ژیمناستیک المپیک لندن توانست عنوان اولین برنده مدال طلای انفرادی و تیمی این مسابقات در طول تاریخ را از آن خود کند.

او همچنین به گفته خود توانست بر مشکل نژادپرستی فائق آید، چراکه از معدود سیاه پوست ها در تیمش بود. نژادپرستی برای او آنقدر مشکل آفرین بود که می خواست در سن 14 سالگی از این ورزش کناره گیری کند، اما سرنوشت طوری رقم خورد که در 16 سالگی قهرمان المپیک شد.

3. مریخ نورد کنجکاوی

روز پنجم آگوست سال 2012 بود که ناسا با فرود آوردن موفقیت آمیز مریخ نورد عظیم جثه کنجکاوی بر سطح سیاره مریخ تاریخ ساز شد.

ماموریت اصلی کنجکاوی یافتن پاسخ این سوال است که آیا در مریخ حیات وجود دارد یا خیر. پروژه مریخ نورد کنجکاوی برای ناسا 2/5 میلیارد دلار هزینه داشته است.

4. ماریسا مایر

بانوی طلایی سابق گوگل با پیوستن به یاهو و مدیرعامل شدن در این شرکت معظم به یکی از پر سرو صدا ترین و خبرسازترین شخصیت های دنیای تکنولوژی تبدیل شد.

از جمله کارهای مثبت این مادر و مدیر موفق در یاهو طراحی مجدد وبسایت و به کار گیری سیستمی جدید برای ایمیل بوده است.

 

5. کوین سیستروم

اینستگرام و مدیرعاملش سیستروم سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. این سایت به اشتراک گذاری عکس با اینکه تنها حدود دو سال از عمرش می گذرد، از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.

اینستگرام از اکتبر سال 2010 که تاسیس شد بیش از یک میلیون کاربر را جذب خود کرد و در حال حاضر نیز کاربران این سایت به 27 میلیون نفر هم رسیده اند.

ماه آوریل سال جاری میلادی بود که فیس بوک دست به جیب شد و این وبسایت را به قیمت یک میلیارد دلار خرید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کافه استخدام/ بانک صنعت و معدن تعیین تکلیف کند
برندگان دنیای فناوری در سال 2012 ◄

مطالب مرتبط
بنر