8 کاری که موفق ها خیلی خوب انجام می دهند

دوشنبه ، 25 دی 1391 ، 09:00

موفقیت را می توان در یک کلام آگاهی دانست. هنگامی که شما نسبت به انجام کاری آگاه باشید و با علم به آن پیشروی کنید، در واقع در مسیر موفقیت گام برمی دارید.

به گزارش بانکی دات آی آر، آگاه شدن از بعضی تکنیک ها برای موفقیت دقیقا در همین راستا است و می تواند بسیار به شما در طی مسیر درست کمک کند.

آنچه در این گزارش می خوانید، کارها و به نوعی تکنیک هایی است که افراد موفق آنها را خیلی خوب انجام داده و رعایت می کنند.

1. موفق ها نسخه پشتیبان ندارند

شاید تعجب آور باشد و بگویید که عقل حکم می کند تا جایی که امکان دارد از کاری که می خواهیم انجام دهیم، یک نسخه پشتیبان داشته باشیم، اما موفق ها بر این باورند که وقتی نسخه پشتیبان وجود داشته باشد، تنبلی هم بیشتر می شود و این آفت موفقیت است.

وقتی فقط نسخه اصلی وجود داشته باشد، فرد مطمئن است که حق انتخاب دیگری ندارد و به همین دلیل تمام تلاش خود را می کند تا کمتر اشتباه کند، بیشتر وقت بگذارد و در نهایت بهتر نتیجه بگیرد.

 

2. موفق ها "کار" می کنند.

تلاش شما را موفق می کند. تلاش بیشتر هم شما را موفق تر می کند. اما زمانی تلاش شما رنگ بزرگی و عظمت به خود می گیرد که تلاشتان همراه با تمرکز باشد.

افراد موفق با تمرکز کار خود را انجام می دهند و این بدان معناست که سعی می کنند هیچ عامل بیرونی ای بر کارشان تاثیر نگذارد. آنها وقت تلف نمی کنند، بهانه بنی اسرائیلی نمی گیرند و کار با تمرکزشان را بر همه چیز ترجیح می دهند.

 

3. موفق ها بیشتر از بقیه کار می کنند

موفق ها گذشته از اینکه به کار خود اهمیت می دهند و تمرکز را هم چاشنی آن می کنند، یک فرق دیگر هم با دیگران دارند و آن اینکه بیش از افراد معمولی کار می کنند.

آنها می دانند اگر می خواهند یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشند، باید بیشتر از سایر آدمها کار کنند و همین می شود که دست کم یک قدم از اطرافیان خود جلوترند.

 

4. موفق ها از شلوغی و سرو صدا دوری می کنند

بعضی ها هستند که وقتی کار مهمی دارند برای اینکه به هرترتیب ممکن از زیر کار در بروند، دست به هر کاری می زنند و یکی از آنها پناه بردن به جمع های گوناگون است. این درحالیست که موفق ها برای تمرکز بیشتر و بازده بالاتر سکوت و آرامش در زمان کار کردن را از هر چیز دیگر مهمتر می دانند.

واضح است که دستاورد کسی که از زیر کار در می رود با کسی که آرامش و سکوت را از هر چیز بیشتر دوست دارد، بسیار بیشتر است.

 

5. موفق ها از روز آغاز، پایان را می بینند

افراد موفق می دانند از خودشان و کارشان چه می خواهند. آنها دقیقا هدف خود را مشخص می کنند و برنامه زمان بندی و همچنین پیش بینی های لازم را دارند.

هدف موفق ها نه آنقدر بلندپروازانه است که علامت نرسیدن باشد و نه آنقدر سطحی و پیش پا افتاده که در دسترس همه کس باشد. آنها حد وسط را در نظر می گیرند. برای موفق ها مهم است که آینده کار خود را در ذهن ترسیم کنند.

 

6. موفق ها درجا نمی زنند

درجا زدن، پس رفت کردن، به کم قانع شدن و حرف هایی نظیر این برای موفق ها معنی ندارند. فرد موفق کسی است که همواره به دنبال چیز تازه ای است و به آنچه دارد بسنده نمی کند.

برای موفق ها مهم است که روزی را که سپری می کنند توام با دستاورد یا دستکم یادگیری مطلب تازه ای باشد.

 

7. موفق ها فروشندگان خوبی هستند

موفق ها فروشندگان ماهری هستند که می توانند آنچه دارند را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند. آنها طوری توانایی خود را عرضه می کنند که هم برای خودشان سودمند است و هم دیگران را به نفع می رساند و این یعنی معامله دو سر برد.

فروش از نظر موفق ها یعنی قانع کردن دیگران برای همراه شدن با آنها. فروش از دیدگاه موفق ها یعنی غلبه بر موانع و مخالفت ها و فروش از نظر موفق ها یعنی توضیح مزایا و خوبی های کار.

به این ترتیب موفق ها هم لقمه آماده به دیگران نمی دهند و هم سایرین را ترغیب به تلاش می کنند.

 

8. موفق ها هرگز غرور بیجا ندارند

برای موفق ها مفهومی ندارد که به اصطلاح خود را برای دیگران بگیرند یا کلاس بگذارند. آنها در عین حال که به سادگی نتیجه زحمت و تلاش خود را در اختیار دیگران نمی گذارند و همانطور که گفته شد، آنها را می فروشند، از غرور و کبر بیجا هم پرهیز می کنند.

آنها از اینکه با دیگران باشند، از دیگران کمک بگیرند یا به دیگران کمک کنند، احساس کسر شان نمی کنند.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► ماجرا های ساعت کار بانک ها!
وضعیت بازار رسمی و غیر رسمی خودروی کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر