ماجرا های ساعت کار بانک ها!

سه شنبه ، 26 دی 1391 ، 07:08

 

گاهی ساده ترین مسائل هم به داستان دنباله دار و پیچیده ای بدل می شوند که رشته امورش از دستمان خارج می شود. ساعت آغاز به کار بانک ها یکی از این مسائل است که مدت ها بحث روز رسانه ها و مسئولان بود و اگرچه این روزها کمتر از آن صحبت می شود باز هم مساله ساز است.

به گزارش بانکی دات آی آر، یک روز برای کاهش حجم ترافیک کشور تصمیم بر این می شود ساعت کاری بانک ها تغییر کند تا تمامی ادارات ، مراکز دولتی و مدارس باهم آغاز بکار نکنند.

 

این روزها بانک ها طبق دستور دولت و بانک مرکزی راس ساعت 8 صبح یعنی نیم ساعت دیر تر از سایر ادارات و مراکز دولتی و رسمی باز می شوند. حتما شما هم بارها شاهد صف های طولانی صبح گاهی پشت در بانک ها بوده اید. کارمندانی که باید راس ساعت 7:30 در محل کارشان حاضرباشند و کار بانکی دارند به امید اینکه کارشان سریعتر راه بیفتد صبح اول وقت به بانک ها مراجعه می کنند و با در بسته مواجه می شوند.

جالب است بدانید بخش زیادی از مردم به دلیل اطلاع رسانی ناقص سیستم بانکی حتی ساعت آغاز به کار بانک ها در پایتخت را نمی دانند و به تصور اینکه بانک ها هم مانند سایر مراکز رسمی کشور ساعت 7:30 آغاز به کار می کنند در محل بانک حاضر می شوند والبته تنها زمانی که به بانک مراجعه می کنند متوجه می شوند که تصورشان اشتباه است!

اما این اطلاع رسانی ناقص چه نتیجه ای دارد؟ صف های بی نظم و حجم زیادی از افراد پیرو جوان که در این روزهای سرد سال پشت در بانک ها معطل می شوند.

کارکنان بانک با آنکه مدت ها قبل از شروع ساعت کاراداری در محل کارشان حاضر می شوند نمی توانند درها را برای ورود مردم باز کنند چراکه این کار از لحاظ امنیتی بسیار خطرناک و نادرست است و متخصصین آن را توصیه نمی کنند.

در این بین برخی از مدیران و کارکنان بانک ها که نمی توانند ببینند خانم ها و افراد مسن در این روزهای سرد پشت در بانک منتظر باشند بی توجه به نکات امنیتی در ها را می گشایند تا مردم تا ساعت 8 در فضای داخلی بانک منتظر شوند.

مسلما اگر خدای نکرده مشکلی هم پیش بیاید خودشان باید جوابگوی مدیران ارشد باشند.

در این بین مردم هستند که بیشترین زیان می بینند و خیلی از مسئولان حتی از شکل گیری چنین صف هایی که منجر به هم ریختگی عصبی مردم در نخستین ساعات روز می شوند حتی خبر ندارند!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

 

► یورو از کجا آمد؟
8 کاری که موفق ها خیلی خوب انجام می دهند ◄

مطالب مرتبط
بنر