3 اشتباه که رزومه شما را بی اعتبار می کند

شنبه ، 30 دی 1391 ، 11:07

رزومه، مهمترین سند و مدرک شما در راه یافتن شغل و کار مناسب است و به نوعی می توان از این سند به عنوان برگ برنده در جستجو برای کار یاد کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، این برگ برنده گاهی می تواند تنها نقش یک میانبر را برای شکست شما در جستجو برای کار ایفا کند و هیچ نتیجه ای برایتان نداشته باشد.

اما مشکل کجاست و چرا گاهی نوشتن و ارسال رزومه برای نهادها و سازمان های مختلف حتی در حد یک تماس تلفنی هم نتیجه نخواهد داشت؟

در این مقاله شما را با سه اشتباه در رزومه نویسی آشنا می کنیم که ارتکاب به آنها می تواند  رزومه شما را به ساده ترین شکل ممکن از اعتبار بیاندازد.

 

 

1. ذکر تشویق ها، سرگرمی ها و علایق نامرتبط

رزومه نیاز به داستان سرایی ندارد و کارفرمایی که رزومه شما را می بیند، انتظار دارد، آنچه می خواند کاملا در راستای اهداف خود باشد. به سخن دیگر آنچه در رزومه شما به چشم کارفرما می آید، صلاحیت ها، موفقیت ها، علایق و مهارت هایی است که کاملا با شغل مورد نظر همخوان باشد.

به عنوان نمونه مهارت شما در انجام یک ورزش به درد کارفرمایی که می خواهد شما را در یک شرکت کامپیوتری استخدام کند، نمی خورد و همین اشتباه کوچک می تواند توی ذوق کارفرما بزند و رزومه تان را بی اعتبار کند.

 

2. زرق و برق های خسته کننده

بعضی از کارجویان تصورشان بر این است که هر چه در رزومه شان از امکانات نرم افزارهای کامپیوتری بیشتر استفاده کنند، بهتر می توانند توجه کارفرما را به خود جلب کنند. ایتالیک نوشتن، بولد کردن، زیرخط دار کردن و کارهایی از این قبیل درست است که می تواند نشان دهنده ذوق هنری شما باشد، اما باور کنید اصلا بدرد کارفرما نمی خورد و حتی او را خسته می کند.

کارفرما به دنبال مهارت ها و توانایی شما در رشته مورد نظرش است، نه در پی کشف استعداد هنریتان! پس رزومه هر چه ساده تر، جلب توجه کارفرماها هم بیشتر.

 

3. فهرست کردن تمام شرح وظایف

به جای شرح دادن کامل تمام کارها و وظایفی که در شغل های گذشته خود داشتید و توصیف جزئیات آنها از توانایی ها و مهارت هایی بگویید که در آنها ماهر هستید و می دانید از پسشان برمی آیید.

به جای این کار می توانید شرح مختصری از چگونگی انجام کار بدهید تا کارفرما هنگام مطالعه رزومه شما خسته نشود و آن را به گوشه ای نیاندازد!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 7 روش خوب برای اینکه صبح ها زود از خواب بیدار شوید
توصیه های اشتباه برای یافتن شغل ◄

مطالب مرتبط
بنر