4 ایرانی در بین برترین زیر30 ساله های دنیای فن آوری

دوشنبه ، 2 بهمن 1391 ، 14:16

مجله فوربس در ابتدای سال میلادی جدید به انتشار فهرست هایی از افراد موفق و مشهور در رشته های مختلف پرداخت. افرادی که از دید این مجله بیشترین تأثیرگذاری را در سال 2012 داشته اند.

رشته های مختلفی که فوربس به آنها پرداخته شامل بخش های هنر، آموزش، انرژی، سرمایه گذاری، غذا، بازی ها و اپلیکیشن ها، هالیوود، حقوق و سیاست، بازاریابی و تبلیغات، رسانه ها، موسیقی، علوم و بهداشت، کارآفرینان اجتماعی، ورزش و دست آخر «تکنولوژی» می شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی «برترین چهره های کمتر از 30 سال دنیای فناوری در سال 2012» بپردازیم.


جک آبراهام؛ مدیر منطقه ای 26 ساله در eBay

جک آبراهام سه سال پیش وب سایت خود milo را به eBay با رقم 75 میلیون دلار فروخت و حالا یکی از مدیران این شرکت بزرگ به شمار می آید.

کار milo این است که کالاهای خریداری شده را در زمان زیر 1 ساعت از فروشگاه ها به دست مشتریان برساند. در اصل میلو اکنون به عنوان یکی از بازوهای eBay فعالیت می کند و وظیفه آن این است که هر محصولی در هر فروشگاه محلی را فهرست کرده، در معرض دید متقاضیان احتمالی قرار دهد.



نیت بلکارکزیک؛ 29 ساله، مدیر ارشد تکنولوژی در Airbnb

مدیر ارشد تکنولوژی در سایت airbnb در اصل معمار فنی این سایت به شمار می رود. airbnb به صورت آنلاین خانه ها و اتاق هایی را که مردم برای اجاره به مسافرین ثبت کرده اند، در اختیار افراد قرار می دهد و در واقع یک بنگاه معرفی طرفین به یکدیگر است. airbnb در سال 2008 تأسیس شده و چه یک اتاق بخواهید، چه یک قصر یا یک ویلا، شما را به انتخاب مناسب هدایت می کند. بیش از 33 هزار شهر در 192 کشور زیر پوشش airbnb هستند.

 


دیو فوکر، موسس Chart.io 29 ساله

مادرش در 11 سالگی به او برنامه نویسی را آموخت و حالا این جوان داشبورهای ساده برای دیتابیس های پیچیده می سازد.

سایت chartio می تواند داده های مشتریان را در ظاهری زیبا قالب بندی کرده و به شکل نمودارهای میله ای، نقطه ای، دایره ای و مقایسه ای در بازه های زمانی مختلف نمایش دهد. به این شکل صاحبان مشاغل مختلف برای تحلیل داده های مرتبط با کار خود نیازی به تأمین زیرساخت های پر هزینه مجزا نخواهند داشت.



دنیل گروس 21 و رابی واکر 29 ساله، بنیانگذاران Cue

 

سایت cueup که قبلاً Greplin نام داشت ادعا می کند اطلاعات مربوط به زندگی دیجتال شما را سازماندهی خواهد کرد.

Cue به شما یادآوری خواهد کرد که سر قرار بروید زیرا از برنامه های بعدی شما خبر دارد.

شما هم می توانید در اپلیکیشن iOS و یا در نسخه وب Cue ثبت نام کنید و اطلاعات مربوط به تقویم گوگل، فیسبوک، جیمیل، یاهو میل، آیکلود میل، فهرست تماس های گوگل، توییتر، لینکدین و ... را وارد برنامه کنید تا زندگی دیجیتال تان یکپارچه شود.



درو هاستون، 29 ساله و آرش فردوسی 27 ساله، بنیانگذاران دراپ باکس



دراپ باکس یکی از بهترین (اگر نگوییم بهترین) سرویس های ذخیره سازی ابری در دنیا است. شرکتی که بنیانگذاران جوانش از فروش آن به استیو جابز و اپل سر باز زدند و امروز به جایی رسیده اند که پنجه در پنجه گوگل -درایو- و مایکروسافت -اسکای درایو- دارند و حتی از آنها بالاترند. در دسترس بودن برای تقریباً تمام پلتفرم های دسکتاپ و موبایل، طرح های تشویقی رایگان و مهمتر از همه کارکرد ساده و روان از مهمترین مزیت های این سرویس هستند. در سال 2012 با رسیدن به مرز 100 میلیون کاربر و ارزش 4 میلیارد دلار، دراپ باکس عملکرد درخشانی داشت.



بابک پهلوان، بنیانگذار و مدیرعامل Clever Sense


بابک پهلوان Clever Sense را در سال 2011 تأسیس کرد و در کارنامه اش ساخت اپلیکیشن Arthur برای iOS دیده می شود که کاربرد آن پیشنهاد رستوران ها بود و با استفاده هر چه بیشتر شما از آن، هوشمندتر هم می شد.

پلتفرم Clever Sense هم اکنون توسط گوگل خریداری شده و محصول جدید آن یعنی alfred برای اندروید و iOS وارد بازار شده است.

آلفرد از شما درباره مکان های مورد علاقه تان سوال کرده و سپس پیشنهاداتش را رارائه می کند. آلفرد همچنین به مرور زمان نمودار علایق شما را نیز تصحیح می کند و در طول زمان شخصی تر هم می شود.


بلیک روس؛ مدیر ارشد 27 ساله بخش محصولات فیسبوک



او در 10 سالگی اولین وبسایت خود را ساخت و 15 ساله بود که در قالب کارآموزی شروع به کمک به Netscape کرد. روس از همان زمان در پروژه های بزرگی چون تأسیس بنیاد موزیلا و معرفی مرورگر فایرفاکس حضور داشته است

. او پروژه فایرفاکس را با Dave Hyatt شروع کرد و در سال 2005 در رقابت با جان استیوارت، لری پیج و سرگی برین نامزد جایزه Rave Award از مجله Wired هم شد.


دیوید روسنکو، مدیر عامل 27 ساله Weebly

 

weebly در سال 2006 تأسیس شد با این هدف که به مردم کمک کند تا اطلاعات خود را راحت و سریع به صورت آنلاین بر روی وب قرار دهند.

در این مدت ویبلی به بیش از 12 میلیون نفر کمک کرده تا برای کسب و کارهای خود یا دستاوردهای هنری، شخصی و غیره وبسایت بر پا کنند. ویبلی در سال 2007 جزو 50 سایت برتر مجله تایم قرار گرفت و مدیر عامل جوان آن غیر از ویبلی، در Cue و Parse نیز سرمایه گذاری کرده است.


داریان شیرازی؛ مؤسس 26 ساله Radius Intelligence

Radius Intelligence توسط کسی تأسیس شده که جزو اولین افراد استخدام شده در فیسبوک بود ولی حالا یک کسب و کار اختصاصی برای خود دارد که در حوزه برقراری ارتباط بین کمپانی های بزرگ و کسب و کارهای کوچک فعال است. Radius Intelligence با جمع آوری و ساماندهی داده ها در گستره وب، دسترسی به کسب و کارهای کوچک را برای کمپانی ها، تیم های فروش و بازاریابان راحت تر می کند. اهمیت کسب و کارهای کوچک از آن رو است که 57% از نیروی کار خصوصی امریکا را در اختیار دارند و 44% کل حقوق های کشوری را می پردازند.



زک سیمس،  22 ساله یکی از موسسان Codeacademy

 

codecademy یک سرویس آنلاین است که ادعا می کند "آسان ترین راه برای یادگیری کد نویسی است" و شعار آن این است "یاد دادن کد نویسی به دنیا." codecademy در واقع یک تیم متشکل از هکر ها است که به سختی می کوشند راهی بهتر برای یاد دادن و فراگیری کد نویسی خلق کنند. هدف آنها تبدیل کردن مصرف کنندگان دنیای تکنولوژی به تولید کنندگان قوی است. ساخت وبسایت ها، بازی ها و سرگرمی ها، و اپلیکیشن های برتر از جمله پروژه هایی است که در این شرکت انجام می شود.


پریسا تبریز، 29 ساله مسوول بخش امنیت در گوگل

 

خانم پریسا تبریز توسط گوگل استخدام شد تا محصولات شرکت را (برای چک کردن درجه امنیت آنها) هک کند و به توسعه دهندگان گوگل بیاموزد که چطور محصولات خود را امن کنند. او مدیر تیم مهندسی امنیت اطلاعات گوگل است، تیمی از هکرهای استخدام شده که طراحی امنیتی و بازبینی کدها را بر عهده دارند. او لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه ایلینوی دریافت کرده.


مارک زاکربرگ، مدیر عامل 28 ساله فیسبوک



نیازی به معرفی مارک زاکربرگ نیست. در اواسط همین هفته بود که فیسبوک موتور جستجوی داخلی Graph Search را معرفی کرد که البته هنوز تا ارائه عمومی آن فاصله داریم. نباید از یاد برد که امسال فیسبوک تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد و هر چند در ابتدای امر سهام آن سقوط کرد ولی کم کم با پیشرفت های جدید و ورود به دنیای موبایل، توانست اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند. بعضی ها می گویند باید به فیسبوک یک صندلی در سازمان ملل داد چون تعداد اعضای آن به جمعیت کشورهای چین و هند نزدیک شده!

منبع:nardebaan.ir

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 10 توصیه کاربردی برای پس انداز به ولخرج ها
جزئیات استعفایی که پذیرفته نشد ◄

مطالب مرتبط
بنر