پرسود ترین صنایع سرمایه گذاری ایران کدام است؟

سه شنبه ، 3 بهمن 1391 ، 12:04

ایران به عنوان یک کشور درحال توسعه سرزمین فرصت های طلایی است و برای سرمایه گذاری فرصت های زیادی دارد به شرط آنکه خوب تحقیق کنید و بی گدار به آب نزنید.

سرمایه گذاری مناسب در شرایط نابسامان اقتصادی و تحریم اهمیتی دو چندان می یابد.خیلی ها در چنین شرایطی سرمایه های خود را چند برابر کرده و می کنند.

حال که به روزهای پایانی سال جاری نزدیک می شویم تصمیم گرفتیم به فروردین ماه رجوعی دوباره کنیم و ببینیم بیشترین سرمایه گذاری های ایرانیان در ابتدای سال جاری در کدام صنایع بوده. شاید این آمار بتواند تصمیم گیری برای سرمایه گذاری را برای شما آسان تر کند.

از مجموع 1650 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده در حوزه صنعتی در سه ماهه ابتدایی امسال، بیش از یک چهارم سرمایه گذاریها در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی بوده است.

این به معنای پتانسیل بسیار بالای صنایع غذایی در کشور و همچنین درک این پتانسیل از سوی سرمایه گذاران است. اصولا در ایران صنایع غذایی چه در دوران رکود و چه در دوران رونق همیشه از حاشیه سود مناسبی برخوردار بوده است.

همچنین این نشان از آن دارد که  کشور ما پتانسیل های خوبی در صنایع غذایی و آشامیدنی دارد و آمارها نیز حاکی از این است که محصولات غذایی و آشامیدنی ها با جذب بیش از 451 میلیارد تومان سرمایه در ردیف نخست و جذابترین حوزه در بهار امسال برای سرمایه گذاری بوده است.

محصولات کانی غیر فلزی همچون شیشه، سیمان، بتن، آجر، کاشی و سرامیک با 213 میلیارد تومان در حالی در رتبه دوم و پس از صنایع غذایی ایستاده اند که میزان سرمایه گذاری در این صنعت کمتر از نصف سرمایه گذاری در صنایع غذایی بوده است. که این امر نشان گر دو نکته است اول این که احتمالا صنایع غذایی سودآور تر هستند در وضعیت فعلی و همچنین این که سرمایه گذاری در صنایع غذایی آسان تر است، به این معنا که نیاز به مجوزها و طی مراحل کمتری دارد.

همچنین محصولات شیمیایی با 212 ، و با فاصله بسیار کمی از محصولات کانی غیرفلزی در رتبه سوم هستد. رتبه چهارم نیز مختص به ساخت فلزات اساسی با 142 و محصولات از لاستیک و پلاستیک با 138 میلیارد تومان است و این حوزه را  در ردیفهای بعدی جذب سرمایه قرار داده است. همچنین  محصولات فلزی فابریکی با 137 میلیارد تومان و ساخت منسوجات با 133 میلیارد تومان رتبه های بعدی جذب سرمایه را در صنعت به خود اختصاص دادند.

بر مبنای این گزارش در بهار امسال بر اساس آمار در 5 حوزه اول جذب سرمایه گذاری صنعتی مجموعا نزدیک به 1160 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید که 70 درصد کل سرمایه پروانه های بهره برداری صادره در این مدت است.

طی فصل های مختلف 91 رتبه بندی این صنایع جابه جا شد و صنایع فلزی هم جایگاه مناسبی برای خود پیدا کرد اما لازم است بدانید که این 7 گروه همیشه جزو انتخاب های سرمایه گذاران داخلی بوده و هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► اجازه ورود موبایل به کره شمالی برای اولین‌بار صادر شد
مایه دارهای دنیای تکنولوژِی با پول خود چه می کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر