جزئیات وام به واحدهای مسکونی +جدول

چهارشنبه ، 11 بهمن 1391 ، 08:28
جزئیات میزان و نحوه پرداخت تسهیلات خرید به واحدهای مسکونی بالای 12 سال ساخت اعلام شد.
حداکثر میزان تسهیلات پرداخت شده از محل حساب صندوق پس انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در صورت رعایت ضوابط و مقررات این حساب برای واحدهای مسکونی با جواز ساخت 12 سال 20 میلیون تومان، 13 سال 18 میلیون و 750 هزار تومان، 14 سال ساخت 17 میلیون و 500 هزار تومان، خانه‌های 15 سال ساخت 16 میلیون و 250 هزار تومان، خانه‌های 16 سال ساخت 15 میلیون تومان و به ترتیب تا خانه‌های 20 سال ساخت که 10 میلیون تومان وام داده می‌شود.

به این ترتیب سقف مبلغ تسهیلات به ازای افزایش هر سال ساخت واحدهای مسکونی، یک میلیون و 250 هزار تومان است که بر این اساس، حداکثر میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای مسکونی دارای جواز ساخت 20 ساله، 10 میلیون تومان است.

پیش از این برای خانه های بالای 12 سال ساخت به صورت طبیعی وام 10 میلیون تومانی از سوی بانک مسکن داده می‌شد ولی در مواقع خاص و براساس گزارش‌های موردی و طی سلسله مراتب اداری در برخی مواقع تا سقف 20 میلیون تومان نیز وام داده می‌شد ولی این کار به صورت موردی و براساس مجوزهای خاص ارائه می‌شد.

با روش جدید مجوزهای موردی در این رابطه لغو شده و هیچ مجوزی در این رابطه داده نمی‌شود و از این پس همه شعبات براساس این قانون عمل می کنند.

به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان، اعطای تسهیلات خرید مسکن به واحدهای مسکونی بالای 12 سال ساخت از تاریخ اول بهمن ماه 1391، امکان پذیر شد.

میزان تسهیلات فروش اقساطی مسکن به واحدهای غیرنوساز و غیر دست اول از محل حساب صندوق پس انداز مسکن، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نیز حساب پس انداز مسکن جوانان برای واحدهای مسکونی بالای 12 سال ساخت، محاسبه می‌شود.

مزیت این روش آن است که تفاوت سقف و کف تسهیلات در بازه زمانی 8 سال (12 تا 20 سال) برای تمامی قشرهای جامعه در همه شهرها به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

حداکثر تسهیلات پرداختی برای حساب جوانان بر اساس مقایسه سقف‌های تعیین شده سالیانه و با توجه به تاریخ افتتاح حساب، مدت سپرده‌گذاری و شهر پلاک معرفی شده، محاسبه و پرداخت خواهد شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک مسکن به شماره 61088 تماس بگیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► شهروند الکترونیک رمز موفقیت بانکداری الکترونیک
12 کاری که شما "نمی توانید" انجام دهید ◄

مطالب مرتبط
بنر