پولداری هم "حیا " می خواهد

چهارشنبه ، 18 بهمن 1391 ، 08:22

برای سال ها پولداری و ثروتمند بودن پدیده ای بد و غیرقابل قبول تلقی می شد. ضرب المثل هرکاخ بر روی کوخ ها بناشده و امثال آن بیانگر منفور بودن ثروتمندان نزد مردم است.

به گزارش بانکی دات آی آر، خیلی ها بر این تصور عمومی اند که هر کس ثروت زیادی دارد حتما از راه غیر مشروع و نادرست کسب مال و ثروت کرده است.

این درحالیست که برخلاف تصور عموم هر ثروتمندی دزد نیست! اما چرا ثروتمندان علارغم احترامی که نزد عموم دارند و خیلی ها جلوشان خم و راست می شوند در کشور محبوب نیستند.

این سوالی است که از سوی بسیاری جامعه شناسان مطرح شده و جواب های متعددی در خصوص آن مطرح می شود.

در این گزارش بنا را بر آن نگذاشته ایم به ریشه یابی دلیل فقر و ثروت افراد بپردازیم بلکه می خواهیم دلیل عدم محبوبیت برخی ثروتمندان را بررسی کنیم.

 

اغلب مردم عادی با ثروت و ثروتمندان مشکلی ندارند آنچه مردم را آزار می دهد پدیده " تازه به دوران رسیدگی" و بزرگنمایی است که مردم را از ثروتمندان روی گردان می کند.

آن هایی که سالهاست  سوار خر مرادند، سرد و گرم روزگار چشیده،  پولدارهایی که مایه را با هوش و تولید و خلاقیت به کف آورده اند، نه با ارث و زد و بند و دلالی نزد مردم منفور نیستند.

این ها نزد مردم محبوب اند. این بدان معنا نیست که ثروتمندان نباید از مواهب دارایی شان استفاده کنند و یا اینکه ثروتمندان باید همرنگ جماعت عوام شوند. نه. بحث مربوط به دوری از تازه به دوران رسیدگی و بزرگ نمایی است.

کسی که تمام ارزش وجودی خودش را در مادیات و دارایی هایش بسنجد نزد مردم بی ارزش می شود و احترامش را از دست خواهد داد.

بسیارند ثروتمندان خیری که هم از مواهب دارایی هاشان استفاده می کنند و هم نزد مردم محبوب اند.

اینکه هر چه چرخ سنگین زندگی گرده پایین تر را می فشارد و می خراشد، یک عده از بالایی ها بیشتر تحریک می شوند که مایه داری شان را به رخ بکشند و تبلیغ کنند، آن هم در متظاهرانه ترین و تابلوترین شکل ممکن! تاوان دارد. اما  بعضی ها یادشان می رود که بی حیایی دل سوزاندن، تاوان دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► فیس بوک این خانم را به پدرو مادر واقعی اش رساند + عکس
ق مثل قاچاق ◄

مطالب مرتبط
بنر