روش تشخیص معتبر بودن یا نبودن یك وب سایت

سه شنبه ، 24 بهمن 1391 ، 07:22

اگر اخبار مربوط به امنیت و جرایم سایبری را دنبال می كنید ، مشاهده می كنید كه بطور مرتب عنوان می گردد كه از رفتن به سایت های مشكوك به دلیل احتمال ویروسی شدن كامپیوتر و هجوم بدافزارها از طریق آن وب سایت ، خودداری نمایید .

 

شیوع و جدی بودن این مساله تا آنجاست كه در برخی مواقع حتی كلیك كردن بر روی لینك هایی كه در صدر جستجوی گوگل نیز قرار می گیرند ، ممكن است به روشی موذیانه سیستم شما را مبتلا به Malware (بدافزار) كنند . در این رابطه هر چند گوگل تكنیك هایی برای هشدار به كاربران در صورت رفتن به یك سایت خاص ارائه می دهد ، اما باز هم بطور قاطع نمی توان از مبتلا شدن سیستم به این بدافزارها مطمئن بود . در همین رابطه ، ابزار Web Of Trust واقع در وب سایت www.mywot.com یك پلاگین رایگان قابل نصب بر روی بیشتـر مـرورگـرهای رایـج مانـنـد اینترنـت اكسپـلورر ، فایـرفاكـس و كــروم می باشد .

این ابزار ، نتایج جستجو را قبل از اینكه بر روی آنها كلیك نمایید ، به صورت هوشمند و بر اساس تجربیات كاربران مورد بررسی قرار داده و آنها را اعلام می دارد . برای این منظور از یك سیستم نمایش رنگ های زرد و قرمز سبز ،‌ مانند چراغ راهنمایی رانندگی بـرای نشـان دادن وضعیـت آن لینـك ها بــه كاربـر استفـاده می كنـد . این پلاگین مفیـد و بـاارزش ، بـا حجـم نزدیـك بـه 2 مگابایت ، از سایت http://www.mywot.com قابل دانلود می باشد .

در واقع زمانیكه پلاگین فوق را نصب می كنید و بـه طور مثال عنـوانی را بـا استفاده از گوگـل مورد جستجو قرار می دهید ، به طرز بسیار جالبی ، در كنار هر لینك ، یك دایره سبز رنگ قرار می گیرد و با كلیك بر روی هر كدام از این دایره های سبز رنگ ، یك بالون ظاهر می گردد كه می توانید گزارشی در خصوص آن لینك را دریافت كنید . همچنین بعد از نصب این پلاگین ، در صورت تمایل و صلاحدید شما ، نوار ابزار آن در مرورگر نصب می شود كه با كلیك بر روی آن نیز می توانید در خصوص صفحه باز شده ، اطلاعاتی را بدست آورید .

نیمروز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► در قاب تصویر/ عکس های دیدنی فضانوردان از فضا
8 مهارت که برای استخدام شدن واجب است ◄

مطالب مرتبط
بنر