200 دلار پاداش برای ترک اعتیاد فیسبوک

پنجشنبه ، 19 بهمن 1391 ، 09:00

اعتیاد به فیسبوک پدیده نسبتا تازه ای است که می توان آن را یکی از دستاوردهای دنیای تکنولوژی دانست. پدیده ای که ترک آن به مانند سایر اعتیادها کار هر کسی نیست و شجاعت و اراده زیادی می طلبد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، یک توافقنامه کتبی می تواند راه حل خوبی برای ترک این نوع اعتیاد باشد. تعهد نامه ای که فرد معتاد به فیسبوک را ملزم می کند دست کم برای مدتی دست از سر این شبکه اجتماعی بردارد.

این توافقنامه اگر همراه با میزان مشخصی از پاداش باشد به سادگی می تواند انگیزه برای ترک را بالا ببرد.

راشل بایر 14 ساله از بوستون آمریکا برای اینکه بتواند وابستگی خودش به فیسبوک را کاهش دهد، از این روش استفاده کرده است. وی توافقنامه 5 ماهه ای را با پدرش امضا کرده و در آن تعهد داده است که در این مدت سراغی از فیسبوکش نگیرد.

در "توافق نامه غیرفعال کردن فیسبوک" قید شده است که اگر راشل بتواند از تاریخ 4 فوریه (سه روز پیش) تا 26 ژوئن بدون فیسبوک دوام بیاورد، پدرش موظف به پرداخت پاداشی معادل 200 دلار به او می شود.

راشل همچنین رمز عبور فیسبوکش را در اختیار پدرش گذاشته تا او بتواند آن را تغییر داده و صفحه راشل را دی اکتیو کند. به این ترتیب دختر 14 ساله هیچ راهی برای دسترسی به صفحه اش در فیسبوک ندارد.

توافقنامه سختی به نظر می آید اما این، همه مفاد آن نیست و به خاطر اینکه کار راحتتر و انگیزه بیشتر شود، در توافقنامه ذکر شده که اگر راشل تا 15 آوریل مقاومت کند، 50 دلار پاداش خواهد گرفت.

دوری 5 ماهه راشل و فیسبوک از یکدیگر از سه روز پیش آغاز شده و باید منتظر ماند و دید که آیا راشل از پس این آزمون برمی آید یا خیر.

آیا شما حاضر هستید به خاطر 200 دلار 5 ماه از خیر فیسبوک بگذرید؟!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► اعلام نتايج آزمون استخدامي سال 1391 استان كرمانشاه
در قاب تصویر/ عکس های دیدنی فضانوردان از فضا ◄

مطالب مرتبط
بنر