چشمانی که به دست دیگران خشک شده

دوشنبه ، 23 بهمن 1391 ، 11:00

وابستگی ریشه بسیاری از مشکلات ما- اعم از مشکلات رفتاری و ارتباطی- است ، قطع وابستگی گاهی بهترین راهی است که باید برگزینیم اما چندان آسان نیست.

چشم های خیلی از جوان های امروز به دستان پدرانشان خیره مانده و جیب هایشان به جیب والدینشان گره خورده است. این چیز تازه ای نیست. اما عواقبش به چشم خیلی ها نمی آید ، شاید در آینده مشخص شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، متخصصان معتقدند با قطع وابستگی ، اسباب رشد و تعالی بیشتر خود را فراهم می‌آوریم. قطع وابستگی یعنی اینکه هر فرد مسئول اعمال خویش است و اینکه ما قادر به حل مشکلات دیگران نیستیم و نباید از این بابت نگرانی به‌خود راه دهیم زیرا هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

قطع وابستگی به مفهوم پذیرش واقعیت‌ها و حقایق است و مستلزم ایمان به خود، دیگران، خداوند و حقانیت و ناگزیری هر لحظه از زندگی است. قطع کردن وابستگی بدین معنا نیست که ما به مسائل زندگی خود بی‌اعتنا هستیم بلکه به‌معنای یادگیری روش صحیح و به دور از افراط و پایان بخشیدن به هرج‌ و مرجی است که در ذهن و محیط خود به‌وجود آورده‌ایم.

مشکلات اقتصادی چیز تازه ای نیست و در هر عصر و زمانی وجود داشته، بسیاری ثروت های هنگفت داشته اند و برخی به نان شب محتاج. اما آنچه مهم است اینکه چطور در شرایط موجود بهترین انتخاب را داشته باشیم و در مسیر درست گام برداریم.

چشم انتظار کمک دیگران بودن چه آنها پدر و مادرمان باشند و چه فرزندانمان درهر صورت تنها باعث عقب ماندن ما خواهد بود.

هنر پذیرش

پذیرش واقعیت؟ اغلب ما حتی نمی‌دانیم واقعیت چیست یا به ما دروغ گفته‌اند یا ما به خودمان دروغ می‌گوییم و همین موضوع آرامش را از ما می‌رباید.پذیرش به معنای کناره‌گیری از مسائل غم‌انگیز و مشکلاتی که برای ما پیش می‌آید نیست، به معنای تن دادن به هرگونه سوءاستفاده یا مداراکردن با آن هم نیست، بلکه به معنای قبول شرایط است، به همان نحوی که هستند و هستیم.

صبور باشید

با وجود میل زیاد ما برای ترک عادات گذشته و رهایی از شخصیتی وابسته، باز هم زمانی پیش‌می‌آید که تعادل خود را از دست می‌دهیم، می‌خواهیم از شر مشکلات فرار کنیم و همه حالات مخرب گذشته به ما هجوم می‌آورد. اما نباید وحشت کنیم. این امری طبیعی است ویژگی‌های شخصیت‌های وابسته کم‌کم تبدیل به عادت شده و تغییر آنها زمان زیادی می‌طلبد. اما نترسید و این حالات را مخفی نکنید. با دوستان معتمد خود صحبت کنید. با خود صبور و ملایم باشید. فقط به کارهایی بپردازید که نیاز دارید حتما آنها را انجام دهید. همه چیز روبه بهبودی می‌رود؛ تنها اگر صبر داشته باشید، حوصله به خرج دهید و مصمم باشید که مستقل و رها شوید، بنابراین مراقبت از خود را قطع نکنید تا به آرامشی که می‌خواهید دست یابید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► قیمت سکه وطلا در مسیر سقوط
یک راهکار ساده برای اینکه جیبی پر پول داشته باشیم ◄

مطالب مرتبط
بنر