قیمت سکه وطلا در مسیر سقوط

دوشنبه ، 23 بهمن 1391 ، 13:04

قیمت سکه تمام و طلا امروز23 بهمن در بازار تهران نسبت به شنبه اندکی کاهش  داشته وقیمت ها امروز اینگونه بود.  ،قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و460 هزار تومان،سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 455هزار تومان،نیم سکه 745هزار تومان ،ربع سکه 458هزار تومان معامله شد  .

همچنین مثقال طلا در بازار 641هزار و100تومان و طلای 18عیار 147 هزار و980 تومان و سکه گرمی 320هزار تومان که نسبت به شنبه کاهش داشته است.

طی روزهای اخیر بانک مرکزی از آغاز دور جدید پیش فروش سکه خبر داد، اعلام این برنامه هر چند به صورت ناقص و بدون تشریح جزئیات موجب شد تا بلافاصله بازار طلا و سکه واکنش نشان دهد که نزول قیمت‌ها موید این نکته است.



از همان ساعت ابتدایی انتشار خبر آغاز دور جدید پیش فروش سکه، بازار نسبت به جذب نقدینگی از این بخش واکنش نشان داد چراکه تجربه سال قبل هم ثابت کرده بود که عرضه سکه در بازار در قالب طرح پیش فروش بطور حتم در قیمت‌ طلا و سکه اثر دارد.

بانک مرکزی اینبار هم از تجربه سال قبل خود استفاده خواهد کرد اما با یک تفاوت اساسی؛ سال گذشته بانک مرکزی پیش فروش سکه را در حالی آغاز کرد که نرخ طلا و سکه در بازار بصورت کاملاً حبابی و تصاعدی پیش می رفت از همین رو سیاست گذار پولی و بانکی برای کاهش حباب بازار سکه با توجه به افزایش تقاضای مردم وارد عمل شد و پیش فروش سکه را در دستور کار خود قرار داد.

سیاست پیش فروش سکه آنزمان واقعاً جواب داد و قیمت ها بلافاصله در بازار نزولی شد؛ تعداد زیادی از مردم هم البته از طرح بانک مرکزی استقبال کرده و نسبت به پیش خرید سکه اقدام نمودند. بماند که همان مقطع سوداگران بازار از خرید سکه با قیمت‌های بالا چه سود و ضرری عایدشان شد اما مهم این بود که طرح جواب داد و حباب سکه ترکید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► 5 نکته برای اینکه در هر کاری بهترین باشید
چشمانی که به دست دیگران خشک شده ◄

مطالب مرتبط
بنر