سامسونگ چگونه سامسونگ شد

شنبه ، 28 بهمن 1391 ، 09:04

گروه سامسونگ مجموعه‌ای متشکل از نزدیک به ۸۰ شرکت، و بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی است.

به گزارش بانکی دات آی آر، این گروه از شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف از قبیل صنایع الکترونیک، صنایع شیمیایی، کشتی‌سازی، بیمه و ... تشکیل شده‌است.

در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۳۵۰٬۰۰۰ نفر مشغول به کار برای این مجموعه بوده‌اند. سامسونگ الکترونیکز بزرگترین شرکت این گروه است.

آنچه پیش روی شماست، گزارشی است مختصر و مفید از تاریخچه این شرکت بزرگ کره ای:

بیونگ چول لی شرکت سامسونگ را در سال 1938 تاسیس کرد. این شرکت در ابتدا به شکل فعلی نبود و کسب و کارش چیز دیگری بود. سامسونگ در بدو تاسیس یک شرکت وارد کننده محصولات غذایی بود.

این شرکت در دهه 50 وارد کسب و کارهای دیگر از جمله بیمه و منسوجات شد.

 

سامسونگ الکتریکز از سال 1969 آغاز به کار کرد که تولید غالب آن هم تلویزیون بود. نخستین تلویزیون سیاه و سفید ساخت این شرکت در سال 1970 وارد بازار شد.

سامسونگی ها در دهه 70 کسب و کار خود را گسترش دادند و حتی تا تولید محصولات پتروشیمی هم پیش رفتند. این شرکت همچنین در این زمان تولید محصولاتی چون ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و مایکروویو را هم آغاز کرد.

در دهه 1990 سامسونگ تمرکز و توجه خود را بیش از گذشته بر دستگاه های الکترونیکی معطوف کرد. این شرکت شروع به تولید تلویزیون های رنگی، کامپیوترهای شخصی و ضبط صوت کرد. در همان زمان صادرات محصولات خود به کشورهای آمریکای شمالی را هم آغاز کرد.

سامسونگی ها در سال 1989 با شرکت BP یکی شدند تا محصولات پتروشیمی را در کره بفروشند.

 

در اوایل و اواسط دهه 1990 سامسونگ شروع به تولید مموری و هارد برای کامپیوترهای شخصی کرد که همچنان از مهمترین محصولات این شرکت هستند.

براساس آنچه در تاریخچه این شرکت آمده، یکی از نخستین تلفن های همراهی که سامسونگ تولید کرد، کار نمی کرد! و مدیرعامل شرکت به بخش تولید موبایل کارخانه رفت و موجودی را سوزاند!

بعد از این اتفاق سامسونگی ها نگاه جدیتری به موبایل داشتند و در سال 1999 یکی از اولین تلفن های همراه مجهز به اینترنت را تولید کردند. کم کم موبایل به یکی از سودآورترین محصولات سامسونگ تبدیل شد.

 

 

سامسونگ همچنین در اواخر دهه 1190 پیشرفت های بسیاری در زمینه تولید تلویزیون به دست آورد و حتی تلویزیون های دیجیتال را به تولید انبوه رساند.

در اوایل قرن 21 سامسونگی ها تولید تلویزیون های HD را آغاز کردند. آنها در ادامه به تولید پخش های
Blu-Ray و سایر تجهیزات خانگی رسیدند. اکنون یکی از بهترین برندها در تلویزیون های HD هستند

سامسونگ اولین تلفن همراه فلگ شیپ اندورید یعنی گلکسی S را در سال 2010 در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد. این گوشی تلفن همراه هم اکنون به نسل سوم خود رسیده و یکی از بهترین انتخاب ها برای خریداران تلفن همراه است.

در پاییز سال 2010 سامسونگی ها تبلت 7 اینچی گلکسی را وارد بازار کردند.

سامسونگ تازه ترین دستاوردهای خود را در زمینه تولید تلویزیون را همین امسال در نمایشگاهی به معرض دید عموم گذاشت.

سامسونگ امروز بیشترین تولید گوشی تلفن همراه را دارد و روزی می تواند کل بازار را قبضه کند. این شرکت در زمینه تولید محصول و بازاریابی موفق عمل کرده و می کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► چرا فروتنی برای هر کارمند تازه کار واجب است؟!
جدیدترین جزئیات پیش فروش سکه ◄

مطالب مرتبط
بنر