موفق ها/ بابک فردوسی

پنجشنبه ، 3 اسفند 1391 ، 08:09

بابک فردوسی دانشمند ایرانی-آمریکایی است که به عنوان مهندس در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا فعالیت می‌کند. او در ماموریت مریخ‌نورد کنجکاوی مدیریت پرواز را بر عهده داشت
بابک در ۷ نوامبر ۱۹۷۹ در پنسیلوانیا در ایالت فیلادلفیا به دنیا آمد. پدر وی اهل ایران و مادرش بزرگ‌شده‌ی آمریکا است.
خانواده فردوسی پس از به دنیا آمدن وی به منطقه خلیج سن فرانسیسکو مهاجرت کردند. خانواده او بار دیگر در سال ۱۹۹۱ به توکیو نقل مکان کردند. درآن‌جا بابک در یک مدرسه‌ی انگلیسی زبان تحصیل خود را در مقطع دبیرستان به پایان برد.
وی پس از قبولی در مقطع دبیرستان -در سال ۱۹۹۷- در دانشگاه واشینگتون نام‌نویسی کرد. او که از کودکی رویای رسیدن به بالاترین درجات رشته هواوفضا را در سر داشت، موفق شد تا از دانشگاه واشینگتن در همین رشته فارغ‌التحصیل شود. وی در همان سال‌ها زیر نظر برنده‌ی نوبل فیزیک ،هانس جرج دهملت، به عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی فعالیت می‌کرد.

 

بابک فردوسی در سال ۲۰۰۱ در مؤسسه فناوری ماساچوست در رشته هواوفضا ثبت‌نام کرد و در آن‌جا به گروه Lean Aerospace Initiative پیوست. وی تا سال ۲۰۰۳ در این گروه باقی‌ماند. بابک فردوسی پس از جدا شدن از گروه LAI، در سمت مهندس در آزمایشگاه پیشرانه جت در سازمان ناسا مشغول به فعالیت شد
این مهندس پرواز ایرانی- آمریکایی ناسا یکی از اعضای تیمی بود که در فرود موفقیت آمیز مریخ نورد کنجکاوی بر روی سطح سیاره مریخ نقش بزرگی ایفا کرد.
این نقش تا حدی پررنگ بود که نشریه «گاردین» از «بابک فردوسی» مهندس ایرانی ناسا و مدیر پرواز کاوشگر «کنجکاوی» به عنوان شگفتی اصلی این پروژه نام برد!

 

 

فردوسی پس از نشاندن موفقیت آمیز کنجکاوی بر سطح مریخ در فضای مجازی و اینترنت با استقبال بسیار زیادی مواجه شد بطوریکه در طول 10 دقیقه نشستن کنکجاوی بر سطح مریخ تعداد فالوئرهای وی در یوتیوب از 200 نفر به 10 هزار نفر رسید.
اما گذشته از توانمندی های بسیار بالای علمی این مهندس موفق ناسا، آنچه درباره این جوان موفق زیاد به چشم می آید مدل موهایش است.
«فردوسی» برای هر ماموریت جدید، موهای خود را به روشی تازه آرایش می کند. او این بار موی خود را به سبک «موهاک» (سرخپوستی) کوتاه کرد که طرح چند ستاره دارد. بخش دیگری از موهایش را هم قرمز کرد.
این اقدام فردوسی باعث شد تا وی برای بسیاری از مدردم جهان به شخصیتی محبوب تبدیل شود و این محبوبیت تا آنجا پیش رفت که تعجب خود مهندس جوان را به همراه داشت.
وی در گفتگویی با روزنامه لس آنجلس تایمز ضمن ابراز شگفتی از چنین استقبالی از سوی کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی در دنیا، گفت: " هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که مدل مو بتواند برای فضانوردی اینقدر مفید باشد. اما اینکه موهای من باعث می‌شود که جوانان تصور جذابتری نسبت به علم داشته باشند، مرا خوشحال می‌کند."

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► چینی ها از این ساختمان سایت های آمریکایی را هک می کنند
آموزش/ چگونگی حل مشکل پرداخت های ناموفق کارت خوان ها ◄

مطالب مرتبط
بنر