راهنمای خرید/ ازکجا کفش بخرم؟

شنبه ، 5 اسفند 1391 ، 07:54

خرید شب عید یکی از سنت های مرسوم و جذاب ایرانی ها برای آخرین روزهای سال است. تا مردم به بهانه نو شدن لباس و محیط اطرافشان دل هایشان را هم نو کنند اما خرید دسته جمعی کار راحتی نیست. خیابان ها شلوغ شده و اگر خدای نکرده عیدی شما را در آخرین روزهای سال به حسابتان بریزند همه چیز به دقیقه 90 کشیده می شود و به این ترتیب سختی کار چند برابر می شود.

بانکی دات آی آر، برای اینکه از سختی های خرید شما بکاهد در سلسله گزارش هایی بهترین مکان هایی که بورس کالاهای مختلف هستند را به شما معرفی می کند.

برای خرید کفش انتخاب های فراوانی وجود دارد در واقع در تهران هرکجا چند مغازه البسه فروشی وجود دارد حتما یک کفش فروشی هم پیدا می شود اما برای خرید کفش چند بورس مطرح هم وجود دارد که البته درکناش شهرت تنوع کالا ها درآنجا ها بسیار زیاد است.

 

سپهسالار

در تهران اسم کفش و سپهسالار به هم گره خورده اند هر وقت کسی حرف از کفش می زند به ناچار اسمی هم از سپهسالار به میان می آید.

اغلب عروس های تهرانی کفش های عروسی شان را از آنجا می خرند و کسانی هم که خیلی مشکل پسند هستند و یا به کفش های تمام چرم و دست دوز علاقه دارند راه سپهسلار را در پیش می گیرند.

در این بین به سبب شهرت این مکان تعداد محدودی کلاهبردار هم هستند که کفش های معمولی را بانام تمام چرم و دست دوز به چندین برابر قیمت واقعی می فروشند. پس هنگام خرید حتما دقت کنید.

هیچ کس از سپهسالار دست خالی بر نمی گردد به فراخور سلیقه و درآمد هرکسی در این ناحیه می توان کفش پیدا کرد برای همین است که خیلی از مردم نقاط مختلف کشور وقتی به تهران می آیند سری هم به سپهسالار می زنند تا کفش بخرند.

البته اگر اعصاب گشتن برای جای پارک را ندارید و از شلوغی بیزار هستید سپه سالار جای مناسبی برای شما نخواهدبود.

فردوسی

کفش های خیابان فردوسی از آن جهت مشهور اند که سال ها و نسل هاست پشت ویترین ها جا خوش کرده اند و فروشنده هایش چندین نسل است جز این حرفه کار دیگری نکرده اند و به قول معروف استخوان خرد کرده این حرفه اند.

اینجا می توانی حال و هوای تهران قدیم را در فروشگاه های قدیمی و حتی کلنگی حس کنی. اما اجناس مد روز و برآورنده نیاز مشتری ها هستند.

اینجا خانم و آقا ندارد همه جور کفشی هست حتی اگر هوس کردی یک بار هم که شده گیوه های اجدادی ات را امتحان کنی حتما اینجا چند مدل از آنها را خواهی یافت.

خرید در این مکان مانند یک تور گردشگری یک روزه به اعماق تاریخ صنعت کفاشی ایران است. از جنس چینی هم خبری نیست و این جای شکر دارد.

بهارستان

این روزها همه تهرانی ها بهارستان را با مجلس و  قانون گذارانش می شناسند اما در گوشه این میدان قدیمی بازارچه کفشی هم هست که چندین و چند مغازه با سابقه دارد.

البته اینجا همه چیز در هم است. کفش چینی، خوش دوخت و با کیفیت و هم کم کیفیت .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► کبک سهام گوگل این روزها خروس می خواند
حرف هایی که میز کارتان راجع به شما می زند ◄

مطالب مرتبط
بنر