باهدیه دولت چه چیزی می توان خرید؟

دوشنبه ، 7 اسفند 1391 ، 10:00

عیدی گرفتن سنت پسندیده ایست که از دیرباز در بین ایرانی ها رواج داشته. هر مبلغی که هدیه بگیری دلچسب و دلنشین است.اما امسال اغلب ما چه بزرگ و چه کوچک یک عیدی جدید هم دریافت کرده ایم یا به زودی دریافت می کنیم آن هم عیدی دولت به خانواده هاست. این هدیه را اولین بار است که می گیریم. اگرچه این پول را معمولا سرپرستان خانوار دریافت می کنند اما تا به حال فکر کرده اید با این پول چه کارهایی می شود کرد و چه کارهایی نمی شود؟

بانکی دات آی آر برای شما پیشنهادهای جالبی دارد.

کاریکاتور از فارس

 

1.  مانتو

از آنجایی که خانم ها مقدم اند و یکی از ویژه ترین خرید های عید خانم ها مانتوست اول به سراغ مانتو فروشی های پایتخت می رویم. در مراکز تجاری مشهور فروشندگان جشنی به پاکرده اند.اگر با چرب زبانی عیدی آقای خانه را هم بگیرید می توانید از یک مرکز خرید باکلاس یک مانتو بخرید. البته اگر خیلی اهل ولخرجی باشید.

2. آجیل

درست است که امسال خیلی ها قرار گذاشته اند آجیل شب عید نخرند اما اگر کاری به این حرف ها نداشته باشید می توانید اندکی بیشتر از یک کیلو پسته درجه یک بخرید.

3. شیرینی

این پیشنهاد کاملا اقتصادی است. با مبلغ اعطایی دولت می شود از یک شیرینی فروشی خوب چند کیلو شیرینی خوب خرید. البته اگر اهل اسراف نباشید و نخواهید برای در آوردن چشم فامیل چندین و چند قلم شیرین و شکلات خارجی بخرید. آنهم از آن نوع هایی که اسمشان انقدر سخت است که نمی شود به فروشنده گفت و باید با دست به فروشنده نشان بدهید و بگویید یک کیلو از این ها بده.

برخی شکلات های خارجی وارداتی مبلغی بیشتر از هدیه اعطایی دولت دارند!! کاش این ها را هم تحریم می کردیم.

4.کفش

چند مغازه در مرکز خرید ... در شهرک غرب هستند که برای کفش های مارک دارشان کاتالوگ الکترونیک دارندو با کامپیوتر مدل کفش ها را به شما نشان می دهند! قیمت یک جفت کفش راحتی در این مغازه ها ،بی خیال خیلی گران است. از اینجا نمی توانید کفش بخرید اما در مغازه های خوب و با انصاف کفش خوب و مجلسی می توانید بخرید.

5.مرغ و ماهی

سبزی پلو با ماهی دودی شب عید هم که جور شد خدارو شکر. آش رشته شنبه اول سال هم که باشد باز هم فکر کنم پول اضافه بیارید. با بقیه اش هر چی دوست داشتید بخرید.

6.سکه

ببخشید این یکی اشتباهی وارد لیست شد. مبلغ را اسکناس های نوی 1000 تومانی بگیرید و به بچه ها عیدی بدهید.

البته سکه در حال ارزان شدنه.

7.یک پرس غذا

چندین و چند رستوران در تهران هستند که یک پرس غذایشان از این مبلغ بیشتر است. هرجور حساب می کنم اگر برنج طلا هم استفاده کنند یک پرس باقالی پلو با ماهیچه درجه یک این قیمت نمی شود. غذاهای خارجی رستوران های خارجکی هم اگرچه زیبا هستند اما مواد اولیه شان خیلی کمتر از قیمت هایی می شود که به فروش می رسند.البته این ها هم مشتری های خاص خودشان را دارند.

8.بستنی طلا

یک بستنی طلا 150 هزارتومان در رستوران گردان برج میلاد سرو می شد که عرضه آن متوقف شد.

9.شهریه دانشگاه

این یکی هم اشتباهی به لیست آمد. حالا درست است به آنجاها قد نمی دهد، اما کرایه رفت و آمد جور شد.

10.بلیط هواپیما

اگر بعضی از این ایرلاین ها بدهی هاشان را بپردازند شاید بشود بلیط خرید و سفر کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► معرفی شعب منتخب پیش فروش سکه+قیمت سکه پیش فروش
در قاب تصویر/ سردترین روستای جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر