مطلب روز/ دوستداران وقت روبوسیدن است

پنجشنبه ، 10 اسفند 1391 ، 07:59

عید نوروز است و روز دیدن است....دوستداران وقت روبوسیدن است .

سنت روبوسی و تبریک عید از دیر باز بین ایرانی ها رواج داشته و موافقان و مخالفان خاص خودش را هم دارد. برخی معتقدن تبریک و شاد باش عید سبب برکت سال و نزدیکی دل هاست. اما برخی هم معتقدن روبوسی عید یکی از ناراحت کننده ترین مراسم سال نوست.

از سالی که آنفلانزای مرغی رواج یافت و بیم انتقال آن از طریق دست دادن و روبوسی مطرح شد خیلی خانواده ها روبوسی عید را ممنوع کردند.

تحقیقات دانشمندان  نشان می دهند که احساسات مثبت می تواند برای سلامتی مفید باشد. این تحقیق نشان میدهد که حمایت عاطفی، مثلاً به شکل در آغوش کشیدن می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد.

در یک تحقیق دیگر که آنهم توسط دکتر گورون انجام شد، به اثبات رسید که بغل کردن و گرفتن دستها، تاثیرات استرس را کاهش می دهد.

انسانها موجوداتی اجتماعی هستند، همانطور که در تحقیقات مختلف ثابت شده است که آنهایی که در زندگی دوستانی برای خود دارند، و همچنین آنها که ازدواج کرده اند، سالمتر هستند.

ما به ارتباطات اجتماعی احتیاج داریم و این ارتباطات شامل لمس کردن است. مثلاً این واقعیت که نوزادان از تماسهای پوستی مستقیم با مادرشان فایده می برند و رشد بهتری خواهند داشت را در نظر بگیرید.

مثالی که گفته شد یک تحقیق کره ای بود که روی نوزادان پرورشگاهی انجام شد. آن دسته از نوزادان که 5 روز در هفته و به مدت 4 هفته، 15 دقیقه بیشتر صدای زنانه شنیدند، ماساژ و ارتباط چشمی مستقیم داشتند، بعد از گذشت چهار هفته و در سن 6 ماهگی، وزن و قد بیشتری اضافه کردند و شکل گیری سرشان نیز بهتر بود تا آنهایی که این تحریک اضافی را نداشتند.

شواهد نشان داده است که تماس درمانی استرس و درد را در بزرگسالان کاهش می دهد و نشانه های بیماری آلزایمر مثل بیقراری، آواگری، قدم زدنهای عصبی و از این قبیل را نیز کاهش می دهد.

البته رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن و روبوسی در ایام بیماری از مطالب و نکات بهداشتی ایست که نباید آن را نادیده گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آموزش/ چهره خود را تغییر دهید+ نرم افزار
همه اما و اگر های پیش فروش سکه ◄

مطالب مرتبط
بنر