سه گام برای اینکه در محل کار خجالت نکشید

دوشنبه ، 14 اسفند 1391 ، 15:02

خجالتی بودن تقریبا در هیچ کجا خوب نیست و به ضرر فرد خجالتی تمام می شود. خجالتی بودن فرد را در جای خود نگه می دارد یا حتی بدتر از آن او را به عقب هل می دهد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، مشکل وقتی بیشتر می شود که این اخلاق در محل کار هم گریبانگیر فرد شود و این خلق و خوی نه چندان پسندیده می تواند فرد را درمحیط کار با مشکلات جدی مواجه کند.

در این گزارش سه گام موثر، آسان و کوتاه را برای رهایی از معضل خجالت کشیدن در محل کار به شما پیشنهاد می کنیم. امتحانش ضرر ندارد:

 

 

 

1. سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید

سرتان را مثل کبک زیر برف نکنید. این کار تنها از آدم هایی برمی آید که حوصله کسی را ندارند، علاقه ای به پیشرفت ندارند و دلشان هم نمی خواهد کسی کاری به کارشان داشته باشد.

آدم های خجالتی آشنایی با دیگران را مثل رد کردن دست کم یک خان رستم می دانند و حتی از صبحت با دیگران هم گریزانند.

آشتی با اجتماع برای چنین آدمهایی حتی از نان شب هم واجب تر است و این مهم بدست نمی آید، مگر وقتی که سر از زیر برف بیرون آمده باشد.

چنین افرادی بیشترین ضربه را در محیط کار می خورند چون نمی توانند با همکاران و محیط کاری ارتباط درستی برقرار کنند.

2. خودتان را پیدا کنید و بیشتر به خودتان اهمیت دهید

در خودتان کنکاش کنید، حتی اگر این کنکاش شما را به سختی و دردسر بیندازد و باعث شود از دست خودتان عصبانی شوید. نتیجه اینکه اهمیت خودتان برای خودتان بیشتر می شود و  وقتی این اهمیت بیشتر شد، میل به پیشرفت نیز بیشتر می شود.

میل به پیشرفت شما را به جلو سوق می دهد و موجب می شود تا از لاک خودتان که هیچکس جز شما در آن راه نداشت بیرون بیایید و دیگران را هم راه بدهید. پس خجالتی بودن خود به خود محو و نابود می شود.

3. با خودتان رودربایستی نکنید

توی دل و دهنتان با خودتان تعارف نکنید. اگر خجالتی هستید و از جمع هراس دارید، پیش خودتان که می توانید این اعتراف را بکنید.

اعتراف به خجالتی بودن به شما کمک زیادی می کند تا خودتان بیشتر بشناسید و در رفع این نقیصه تلاش کنید.

ساراگلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► داستانک/حتماخیری درش هست
خبرخوشی که برای برخی خوش نیست: سقوط طلاو سکه ◄

مطالب مرتبط
بنر