فقط تهرانی ها بخوانند

سه شنبه ، 29 اسفند 1391 ، 07:43

 

اگر به هردلیلی عید امسال در تهران ماندگارید اصلا جای نگرانی نیست لطفا غر نزنید، از اوضاع مالی و احوال روزگار شکایت نکنید.

تهران عید ها دیدنی است در واقع بی نظیر است . شهرتان تنها یکبار در طی سال متعلق به شماست،بدون شلوغی ،هرج و مرج، ترافیک و آلودگی .کلان شهر رویایی ما در عید بهترین مکان برای زندگی است.

تعطیلات عید بهترین زمان برای تفریح و لذت بردن از شهری است که فقط در آن زندگی می کنیم و هیچ لذتی از آن نمی بریم.

امسال قهوه خانه ها و رستوران های سنتی درصدی تخفیف به مشتریانشان می دهند. سینماها فیلم های خوبی را روی اکران خواهند برد. بوستان های همیشه شلوغ نسبتا خالی خواهد بود . موزه ها برای هم وطنان تخفیفات خوبی در نظر گرفته اند.

اگرچه فروشگاه ها و مغازه ها به حالت نیمه تعطیل در می آیند اما اغذیه فروشی ها ، رستوران های سنتی و کله پزی ها تک و توک باز است.برای آنها که اهل سورچرانی اند این خبر مژده دلگرم کننده ایست.

 

شب های تهران در عید را از دست ندهید . اگر از دید و بازدیدهای زیاد که گاها شکل خاله بازی به خود می گیرد خسته شدید یک شب آرام خیابان ولی عصر با چراغ های نئون و سکوت بی نظیرش همراه با حس زندگی ای که در قدیمی ترین خیابان تهران وجود دارد تحمل هر دردی راحت تر می شود کافی است یکبار امتحان کنید.

اگرچه پیاده روی با ماشین!! هیچ زمان از سال توصیه نمی شود اما عید ها خیلی چیزها استثنا بردار است از ابتدا تا انتهای ولیعصر(شمال تا جنوب تهران) ظرف کوتاه ترین زمان طی شدنی است و تماشای شهرمان لذت بخش امتحانش هم مجانی است البته اگر بنزین داشته باشید.

کوه های شمال غرب تهران علاوه بر پیاده روی و کوه نوردی مکان خوبی برای بادبادک هواکردن و مشاهده کایت سوارانی است که هر هفته در این کوه ها پرواز می کنند.

اگر دل خوشی ازچشم و هم چشمی هایی که این روزها در عید مرسوم شده  ندارید می توانید شادی سال نو را با کسانی سپری کنید که بی هیچ ادعایی میزبان شما و خریدار محبتتان هستند. خانه های سالمندان، بیمارستان ها و... جای خوبی است که در آن می توانید محبت واقعی و بی ریا را بخرید و بفروشید.

تلویزیون انصافا برای عید تمام تلاشش را کرده اگرچه سالهاست به ورطه تکرار افتاده اما برای کسانی که اهل از خانه بیرون آمدن نیستند و ترجیح می دهند عیدها جبران کم خوابی های طی سال را بکنند و یا اینکه ترجیح می دهند در خانه بمانند تلویزیون پیشنهاد کم خرجی است. البته امیدوارم امسال نا امیدمان نکند.

فراموش نکنید که گذشتگان ما عقیده دارند که هر طور که سال را آغاز کنی تا آخر سال همانطور پیش خواد رفت!  پس اگر می خواهید سالتان سرشار از شادی و شادابی باشد از خودتان شروع کنید با نگرشی مثبت به فرصت پیش آمده تلاش کنید بیشترین لذت را از اوغات فراغتتان ببرید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آموزش زبان در سفر های نوروزی/یزدی در سفر
چطور در سال نو به اهدافمان برسیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر