درقاب تصویر/ بیشترین مقصد سفرهای نوروزی

يكشنبه ، 4 فروردين 1392 ، 07:13

 

سال گذشته  استان هاي قم، اصفهان، فارس و بوشهر پس از مازندران، در بخش نفر - سفر پذيراي بيشترين مسافران نوروزي بوده اند. دراین گزارش می خواهیم شما را با دیدنی های برجسته این شهر ها و چند شهر دیدنی دیگر کشور آشنا کنیم.

1. مازندران

مازندران مقصد اولیه ایرانی ها و تهرانی ها برای گذراندن نوروز است،مناظر بکر و ساحل در کنار مهمان نوازی و دسترسی آسان از جمله مهمترین جاذبه های مازندران است.


دسترسي به زير ساخت هاي مناسب ارتباطي، بهمراه تسهيلات ويژه زير بنايي آب و برق و گاز همراه با شرايط آب و هوايي معتدل، اراضي بسيار حاصلخيز، طبيعت گوناگون و مفرح ساحلي، دشتي، جنگلي و كوهستاني مساعد براي توسعه صنعت گردشگري و دسترسي به بازارهاي هدف داخلي و خارجي، امكان توسعه سريع را در قالب بخشهاي محوري گردشگري ، كشاورزي، صنعتي و تجاري، فنآوري اطلاعات و ارتباطات را يكجا در خود گرد آورده است.

برخی دیدنی های مازندارن عبارت اند از: آبشار گزو سوادکوه ،جزیره آجری شاه عباس ،پل ورسک ،جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان ،آبشار سنگ نو بهشهر ،دریانوردی در دریای خزر و....

2. قم

 

حرم حضرت معصومه

قم به عنوان یکی از شهرهای پر رفت آمد درکنار مسیرهای اصلی جاده ای کشور قرار گرفته و از این رو همواره پذیرای مسافران فراوانی است.

از سوی دیگر وجود حرم حضرت معصومه (ع) این شهر را به یکی از شهرهای مهم در جهان شیعه مطرح کرده است.

برخی از نقاط دیدنی قم عبارت اند از:حرم حضرت معصومه(ع)،مسجد جمکران،بازار قم،دریاچه نمک،غارها،شهر کهک ودریاچه حوض سلطان می باشد.

3. اصفهان

 

نمایی از باغ پرندگان

دیدنی های نصف جهان انقدر زیاد است که اگر جزو اولین مراکز گردشگری محبوب ایرانیان نبود باید شک می کردیم. می گویند این شهر آبادانی و شهرتش را مدیون شاه عباس صفوی است.

اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد. این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی و بسیاری از بلوارهای زیبا، پل‌های سرپوشیده، کاخ‌ها، مسجدها و مناره‌های منحصربفرد معروف است.

برخی از دیدنی های اصفهان عبارت اند از: میدان نقش جهان، سی و سه پل، پل خواجو،بازار ها،کوه و تله کابین صفه،باغ پرندگان،مسجد امام،خانه های قدیمی،خانقاه ، امامزاده ها، کلیساهای بسیار دیدنی و...

4. فارس

 

نمایی از تخت جمشید

استان فارس مرکز امپراتوری بزرگ هخامنشیان به پایتختی پاسارگاد و تخت جمشید بوده است.این استان به دلیل همین سابقه تاریخی میزبان آرامگاه بسیاری از شاعران,هنرمندان وفرهیختگان کشور بوده است. و از دیر باز به عنوان یک قطب گردشگری ایران در سطح جهان مطرح است.همچنین تنوع آب و هوایی این منطقه بر جاذبه های آن می افزاید.

بعضی ها فارس و مرکزیت آن شیراز را به عنوان شهر عاشقانه های ایران می دانند.

برخی از دیدنی های فارس عبارت اند از: تخت جمشید،باغ ارم،مسجد وکیل،آبشارمارگون،آرامگاه حافظ،آرامگاه سعدی،بازار وکیل،نارنجستان قوام، عمارت کلاه فرنگی و.....

5. بوشهر


نمایی زیبا از خلیج فارس

بوشهر فقط پایتخت انرژی ایران نیست بلکه جاذبه های بی  نظیر و دیدنی آن هر ساله جمع زیادی از ایرانگردان علاقمند را به سوی خود می خواند.

برخی از دیدنی های بوشهر عبارت اند از: گور دختر  ،آتشکده خورموج ،آب‌انبار قوام،ریشهر ،سیراف،دشتی و....

 

*مشهد

 

نمایی از آرامگاه فردوسی

مشهد اگرچه جزو اولین های امار سال قبل قرار ندارد اما یکی از پرجاذبه ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می آید.مشهد برای ما ایرانی ها با یک نام عجین شده امام غریبی که آشنای هر شیعه مسلمان و زیارتگاه ایرانیان عاشق است. اما این شهر تاریخی علاوه بر بارگاه ملکوتی آن حضرت دیدنی های تاریخی و طبیعی بیشماری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

برخی از دیدنی های مشهد عبارت اند از: آرامگاه فردوسی،کلات،عمارت خورشید،مسجد کوه ‌گنبد،کتیبه‌ نادری،برج‌های نادری،باغ نادری،آرامگاه نادر،پارک ملت،بازار رضاو...

*کیش

 

معمولا وقتی از خانه ات و جایی که به آن تعلق داری دور می شوی احساس غربت بر تو غلبه می کند و دلت برای خویشاوندان و دوستانت تنگ می شود. اما من جایی را می شناسم که در آن دلت برای کسی تنگ نمی شود.

کیش. بله کیش خودمان جایی است که در آن دلت برای کسی تنگ نمی شود، خلیجش فارس است هرچقدر هم خودشان را بکشند که ع-ر-ب-ی اش کنند.

شبانه روز بیدار و زنده است پر از موسیقی و شور.

اگر چه از نظر کیش وند ها(اهالی کیش) گرم و شرجی است، دوراست، گاز ندارد، و امکاناتش محدود. اما مهم این است که مال خودمان است. مال خود خودمان.

برخی از دیدنی های کیش عبارت اند از:سواحل کیش،درخت سبز،کشتی یونانی و...

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► 20 عادت غلط افراد موفق در محیط کار (1)
آموزش زبان در سفر های نوروزی/ گیلکی در سفر ◄

مطالب مرتبط
بنر