رویش کسب و کارتان را با کاشتن این 4 بذر تضمین کنید

سه شنبه ، 22 اسفند 1391 ، 08:24

در اوضاع اقتصادی حال حاضر دنیا تنها کسانی می توانند به موفقیت در کسب و کار و پول در آوردن فکر کنند که راه و رسم کارآفرینی را بلد باشند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در شرایط حاضر بهترین راه برای پول در آوردن این است که به اصطلاح آقای خود باشید و برای خودتان کار کنید و این یعنی باید کارآفرین خوبی باشید.

کاشت این 5 بزر به شما در برداشت محصول عالی کمک می کند:

 

1. از اشتباهات درس بگیرید و حتی آنها را به آغوش بکشید. هر چه اشتباه بیشتر، یادگیری هم بیشتر

در شرکت های بزرگ جا برای اشتباه کردن وجود دارد. واکنش به اشتباه تنبیه، سرزنش یا اخراج نیست. بلکه حتی اشتباه های احتمالی تا حد امکان پیش بینی شده و راه حل هایی هم برایش اندیشیده می شود.

اشتباهاتی هم که پیش بینی نشده هستند و وسط کار بیکباره رخ می نمایانند، در صورت درست استفاده کردن از آنها می توانند بهترین معلم برای ما باشند.


2. یک شبکه ارتباطی قوی درست کنید و زمان و توجه کافی را نسبت به آن داشته باشید

ارتباطات خود را قوی کنید. از این فرد خوشم نمی آید، آن فرد را دوست ندارم را کنار بگذارید. دایره افرادی را که درو و برتان هستند گسترش دهید و حتی چیزی شبیه یک شبکه از آنها درست کنید.

روابط عمومی قوی و ارتباطات اجتماعی گسترده می تواند برگ برنده شما در کسب و کار باشد.


3. کسانی که زیر نظرتان هستند را تربیت کنید. فرهنگ سازمانی تان را رشد دهید و از بازپروری خود نهراسید

از مسائل روانی به هیچ وجه غافل نشوید. کسانی که تحت عنوان اعضای تیم به شما می پیوندد، نیازمند فراگیری فرهنگی سازمانی هستند که وظیفه آن به عهده شماست.

در این راه حتی خودتان را هم بازنگری کنید و از یادگیری و تغییر خودتان هم استقبال کنید و آن را پس نزنید.


4. شاخه و هدف خود را بیابید و به سمت آن بپرید

این شاخه و آن شاخه پریدن فقط هدر دادن زمان است و بس. مهمترین اقدام در آغاز هر کاری تعیین هدف و شاخه ای است که می خواهید در آن کار کنید.

به این ترتیب هم خودتان از سردرگمی درمی آیید و هم زمان را با کمترین هزینه می خرید تا در اولین فرصت به سوی هدف خیز بردارید.


5. آنچه برایتان بیشترین معنا و مفهوم را دارد، پیدا کنید و به دنبال ریشه اصلی آنچه انجام می دهید، باشید

بدانید دارید چه کار می کنید. به سراغ کسب و کاری بروید که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و مفهوم آن را دریابید. آن را ریشه یابی کنید و دقیقا از تمام زوایای کار اطلاع کسب کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► فیتیله ،سال آینده 5 ماه تعطیله!
بانک ها چطور قرعه کشی می کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر