گسترش همکاری ایران و قزاقستان درامور بانکی وانرژی

پنجشنبه ، 9 آبان 1387 ، 08:53

 

بانکی: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روابط ارزنده تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و قزاقستان و زمینه های مستعد همکاری دو کشور خواستار گسترش همکاریهای راهبردی میان تهران و آستانه بویژه در زمینه انرژی و امور بانکی شد.
به گزارش  مهر، دکتر پرویز داوودی که به منظور شرکت در اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده است شب گذشته در دیدار با نخست وزیرقزاقستان با اشاره به بحران کنونی در اقتصاد غرب گفت: ایران کشوری است که از بحران اقتصادی غرب کمترین ضربه و تاثیر را گرفته و این امر به علت استقلال و ظرفیتهای موجود در ایران است.
وی افزود : همکاریهای ایران و قزاقستان می تواند در زمینه های گوناگون از جمله انرژی، نفت و گاز افزایش یابد.
معاون اول رئیس جمهور گفت : همکاریهای بانکی دو کشور نیز که از مصوبات نشست پیشین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان در تهران است می تواند ارتقا یابد.
دکتر داوودی همچنین خواستار گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه پتروشیمی، پالایشگاه، راهسازی و همچنین انتقال انرژی از قزاقستان به ایران و از ایران به بازارهای جهانی شد.
کریم ماسیمف نخست وزیر قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط دوجانبه گفت : روابط تهران و آستانه دیرینه و تاریخی است و ما خواستار گسترش همکاریهای دو کشور در تمام زمینه ها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

► انتقاد سردمداران انگلیسی به عملکرد ضعیف بانك مركزی آن کشور
دولت بايد كمترين دخالت را در حوزه بانكي داشته باشد ◄

مطالب مرتبط
بنر